מסתערים על רשתות המזון: הוצאות הישראלים בחודש מרץ זינקו ב-35%

זאת לעומת פברואר השנה • לפי נתוני שב"א, היקף הרכישות הכולל של הישראלים ברשתות המזון עמד במרץ על כ-3.49 מיליארד שקל • הרכישות בעסקאות אונליין עלו ביותר מ-27% והסתכמו ביותר מ-440 מיליון שקל, לעומת 347 מיליון שקל בחודש שעבר

מצטייד לקראת הבאות. עדיין לא הוטל סגר מלא בישראל אך המדפים בסופרים מראים על חשש בקרב האזרחים / צילום: כדיה לוי
מצטייד לקראת הבאות. עדיין לא הוטל סגר מלא בישראל אך המדפים בסופרים מראים על חשש בקרב האזרחים / צילום: כדיה לוי

נחשפים המספרים מאחורי בהלת הקניות של הציבור בישראל עקב משבר הקורונה שהביאה לגידולים חריגים במכירות גם ביחס לתקופה שקודמת לחג הפסח.

נתוני חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), המפעילה את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, מעידים כי במהלך חודש מרץ 2020 חל גידול ניכר בפעילות העסקית בכרטיסי אשראי ברשתות המזון בישראל, לעומת הנתונים שנרשמו בפברואר 2020.

מדובר על השוואה לפעילות של החודש שעבר ב-20 רשתות המזון הגדולות בישראל המפעילות סניפים בפריסה ארצית, ואשר רובן גם מפעילות קניות באונליין. בשבועיים שלפני חג הפסח חלה מדי שנה עלייה בפעילות העסקית ברשתות המזון, אבל משבר הקורונה העצים את הפעילות בחודש החולף.

מהנתונים עולה כי במהלך חודש מרץ 2020 (1 עד ל-29 במרץ) הוציאו הישראלים בכרטיסי אשראי ברשתות המזון סכום כולל של 3.49 מיליארד שקל. מדובר בעלייה של 35.3% לעומת סכום ההוצאה הכולל של הישראלים באותן רשתות במהלך חודש פברואר 2020, סכום שעמד על 2.58 מיליארד שקל.

זינוק משמעותי של 27.1% נרשם בהיקף הרכישות בעסקאות אונליין, והן הגיעו במרץ לסכום כולל של 441 מיליון שקל - זאת לעומת חודש פברואר, במהלכו התבצעו עסקאות אונליין בסכום כולל של 347.1 מיליון שקל.

יום השיא ברכישות בכרטיס אשראי במהלך מרץ היה יום חמישי 5 במרץ, בו ביצעו הישראלים רכישות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 186.5 מיליון שקל. יום השיא מבחינת רכישות אונליין בענף המזון היה יום שני 16 במרץ, יומיים לאחר ההודעה על סגירת הקניונים והמסעדות, ובו ביצעו הישראלים רכישות ללא הצגת כרטיס בענף המזון בסכום כולל של 26.65 מיליון שקל.