היקף הפונים לקרן לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים זינק ל-18 אלף

לפי הערכות האוצר, הקרן תעביר בשבועיים הקרובים למעלה מ-2 מיליארד שקל לעסקים שפנו אליה בבקשות לאשראי • מספר הבקשות שכבר אושרו עמד כרגע על עשרות בודדות

עסקים סגורים בצל ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, תל אביב. / צילום: איל יצהר, גלובס
עסקים סגורים בצל ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, תל אביב. / צילום: איל יצהר, גלובס

הקרן לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים להתמודדות עם משבר הקורונה תעביר בשבועיים הקרובים למעלה מ-2 מיליארד שקל לעסקים שפנו אליה בבקשות לאשראי, כך מעריכים במשרד אוצר. ההערכה מבוססת על גידול דרמטי במספר הפניות לקרן, שהחלה לפעול ב-9 למרץ.

לאחר שבשבועיים הראשונים להפעלת הקרן הוגשו אליה כ-1,500 בקשות, זינק בימים האחרונים מספר הפונים ועד לסוף השבוע האחרון הוגשו לקרן כ-18 אלף בקשות לאשראי. עם זאת, מספר הבקשות שכבר אושרו עמד לפי העדכון האחרון על עשרות בודדות. באוצר טוענים כי הליך האישור המקוצר שנקבע יביא לגידול ניכר במספר אישורי ההלוואות כבר בימים הקרובים.

על פי ההליך החדש, משך הטיפול בבקשה לאשראי  אמור להתקצר ל-7 ימי עסקים לעומת 14 בהליך המקורי. הקלות נוספות מתייחסות להיקף הביטחונות שאמור להעמיד מבקש ההלוואה (5% מההלוואה לעומת 10% במקור). כמו כן הוגדל שיעור הדיפולטים המותר מ-7% עד 8% ל-12%. נתונים מעודכנים על מספר אישורי הבקשות לאשראי אמורים להתפרסם במהלך היום.

החשב הכללי רוני חזקיהו אמר אתמול כי "בתקופת משבר זו קיימת חשיבות עליונה במתן סיוע לעסקים קטנים ובינוניים, המהווים אחוז משמעותי מהעסקים במשק. אני שמח לראות כי ישנה היענות גבוהה מצד בעלי העסקים והמערכת הבנקאית ומעריך כי כבר בימים הקרובים יאושרו אלפי בקשות".