רגע לפני ההסגר: 4 לפנות בוקר, שעה ו-40 דקות בתור לסופרמרקט

בלילה האחרון נרשמו דיווחים על תורי ענק מחוץ לסופרמרקטים, כשלקוחות ביקשו להגיע לרשתות בשעות החריגות האלה בתקווה למצוא סניפים עמוסים פחות עם מבחר גדול יותר לאחר חידוש המלאים בחצות

תור לסניף יוחננוף בנס-ציונה בארבע לפנות בוקר / צילום: יובל לידור
תור לסניף יוחננוף בנס-ציונה בארבע לפנות בוקר / צילום: יובל לידור

סופרמרקט קטן שפתוח 24/7 ושאפשר לקנות חלב או ביצים בשלוש לפנות בוקר הוא לא דבר חדש עבור אלה שחיים במרכזי הערים הגדולות. אבל לעמוד קרוב לשעתיים בתור בארבע לפנות בוקר בחניון של סופרמרקט גדול באזורי התעשייה שבפאתי הערים - זוהי מציאות שטרם נראתה בישראל.

בשבועות האחרונים הודיעו חלק מרשתות המזון הגדולות כי יאריכו את שעות הפעילות שלהן ויתפקדו 24 שעות ביממה. התורים הגדולים שהשתרכו מחוץ להם לקראת חג הפסח וההסגר המלא מלמדים עד כמה המהלך היה נדרש.

בלילה האחרון נרשמו דיווחים על תורי ענק מחוץ לסופרמרקטים, כשלקוחות ביקשו להגיע לרשתות בשעות החריגות האלה, בתקווה למצוא סניפים עמוסים פחות עם מבחר גדול יותר לאחר חידוש המלאים בחצות.

"השעה 4:24 לפנות בוקר בסניף יוחננוף במרכז נס-ציונה. החניון של הסניף הסמוך מפוצץ במכוניות. מחוץ לכניסה עומדים עם עגלות כ-50 בני אדם, במרחק של יותר משני מטר אחד מהשני", כך מתאר הבוקר (ג') את המציאות יובל לידור, תושב נס-ציונה.

לידור מתאר כי בכניסה לחנות הותקנה עמדה ללקיחת מספר, ממש כמו זו שניצבת בכניסה לקופת-החולים או במשרד הפנים. לידור נדרש לעמוד שעה ורבע עד שהצליח להיכנס לסניף יוחננוף בנס-ציונה. אחיו עמד שעה ו-40 דקות בתור להיכנס לסניף של שופרסל דיל באזור התעשייה הישן בראשון-לציון. ביצים, אגב, לא היו במלאי.