"הגדלנו את החשיפה למניות ישראל על חשבון מניות חו"ל"

לדברי אילן רביב, מנכ"ל בית ההשקעות מיטב דש, "אנו נערכים להליך התאוששות שיעברו הבורסות. השאלה היא לא האם אלא מתי" • "אנחנו גם נערכים לפחות גלובליזציה ופחות קורלציה בין השווקים, שיהיו יותר תלויים בהצלחת הממשלה המקומית בכל מדינה במלחמתה בקורונה"

אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש / צילום: כדיה לוי, גלובס
אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש / צילום: כדיה לוי, גלובס

חודש מרץ השחור, שהיה מהגרועים בהיסטוריה של הבורסה המקומית, הציב בפני מנהלי החברות הנסחרות אתגרים יוצאי דופן, שכמותם לא ידעו בעבר. "גלובס" בדק עם מנכ"ל מיטב דש אילן רביב כיצד הוא נערך להתמודד עם משבר הקורונה ומה התוכניות שלו ליום שאחרי.

ספר על המצב הנוכחי בחברה ופעולות שביצעתם.

"הגענו למצב הנוכחי עם כלים אנושיים וטכנולוגיים שבנינו לאורך השנים, בעזרתם הצלחנו להתמודד עם המציאות החדשה. בתוך ימים ספורים התחלנו לפעול בשיטות עבודה חדשות ומותאמות למצב, חלקן אף יעילות וטובות יותר.

"פרט לסוחרים שעובדים במשמרות ובאתרים נפרדים, מרבית העובדים עובדים מהבית. בתוך ימים המענה ללקוחות שלנו עבר טרנספורמציה משמעותית: חלק גדול ממנו ניתן בערוצים דיגיטליים, כגון WhatsApp, צ'אטים, מיילים ואתר לעמיתים, שבו ניתן לבצע גם פעולות כמו העברת מסלולי השקעה. למרות שהיו ימים עם פי שניים ויותר פניות ביחס לזמנים רגילים, אנחנו מצליחים לתת מענה מקצועי לכמות זו של פניות".

כיצד אתה נערך ליום שאחרי המשבר?

"אנחנו נערכים להליך התאוששות שיעברו הבורסות. השאלה היא לא האם אלא מתי. אנחנו גם נערכים לתקופה ארוכה של ריביות אפסיות בכל העולם, אשר יובילו לחזרה לנכסי סיכון ולעולם של תנודתיות מוגברת בתגובה לחדשות טובות או חלילה רעות מחזית הלחימה בנגיף בארץ ובעולם.

"אנחנו נערכים לפחות גלובליזציה ופחות קורלציה בין השווקים, שיהיו יותר תלויים בהצלחת הממשלה המקומית בכל מדינה במלחמתה בקורונה. לאור זאת הגדלנו את החשיפה למניות ישראל על חשבון מניות חו"ל".

מה יהיה שונה בחברה לאחר שהמגפה תדעך?

"כטבעם של דברים, בסוף חוזרים לשגרה. האתגר שלנו יהיה לשנות הרגלי עבודה ומחשבה. למשל, לאפשר ליותר עובדים לעבוד מהבית גם בימים כתיקונם, להגביר את העבודה הדיגיטלית עם הלקוחות בכל פעילויות התפעול הפשוטות ובקבלת מידע ושירות בסיסי".

תוך כמה זמן תחזור הפעילות בענף לרמתה טרם המשבר?

"אצלנו לחזור לשגרה זה להוריד את הקצב בחלק מהמחלקות, שכן בימים אלה כמות הפניות של לקוחות גדלה, הזדמנויות ההשקעה עבור מנהלי ההשקעות גדלות ולצוות המחקר יש יותר חומר לעבור עליו ולנתח. כבר בימים האחרונים אנחנו חוזרים לקצבים שיותר קרובים לרגילים. 

"השאלה הגדולה היא מה יהיה קצב החזרה של הכלכלה למסלול ובעיקר מעקב צמוד אחר נתוני העובדים שיוחזרו מחל"ת לעבודתם הקודמת".