מצבו של ג'ונסון השתפר קלות; בספרד שוקלים לצאת מהסגר ב-26 באפריל

החום ממנו סבל בוריס ג'ונסון במשך קרוב לעשרה ימים ירד, והוא נושם בסיוע חמצן • ברוב מדינות אירופה מספר הקורבנות ממגפת הקורונה נמצא בירידה, בבריטניה המספר ממשיך לשבור שיאים

עוברת אורח מסתכלת בנייד כשברקע גרפיטי בבריטניה על ההסטריה בצל הקורונה / צילום: Massimo Paolone/LaPresse, Associated Press
עוברת אורח מסתכלת בנייד כשברקע גרפיטי בבריטניה על ההסטריה בצל הקורונה / צילום: Massimo Paolone/LaPresse, Associated Press

מספר הקורבנות בבריטניה ממשיך לשבור שיאים, בעוד ברוב מדינות אירופה האחרות הוא נמצא בירידה. 828 בריטים מתו ביממה האחרונה בבתי חולים כתוצאה מקורונה, כשמספר המתים בבתי האבות עדיין אינו ידוע. אתמול עמד מספר הקורבנות בממלכה המאוחדת על 786 ושלשום על 439.

התקשורת במדינה, העוקבת בדיווחים חיים אחרי מצבו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, דיווחה היום כי החום ממנו סבל במשך קרוב לעשרה ימים ירד, וכי הוא אינו מחובר למכונת הנשמה, אלא נושם בסיוע חמצן. ראש העיר לונדון, סאדיק חאן, אמר היום כי להערכתו יש בלונדון מספיק מיטות טיפול נמרץ כדי להתמודד עם התחלואה, במיוחד בשל העובדה כי לונדון נמצאת בשבוע השני של צעדי סגר שאמורים לצמצם אותה. סך הקורבנות עד כה עומד על 1,668 בני אדם.

בגרמניה נרשמה היום שוב עלייה קטנה במספר החולים לפי נתוני מכון רוברט קוך - כ-4,003 מאובחנים חדשים נוספו, לסך של יותר מ-105 אלף מקרים עד כה. גם מספר המתים עלה ב-254 בני אדם, לסך של 1861 מאז החלה ההתפרצות לפני חמישה שבועות. זהו היום השני שבו נרשמת עלייה, אך נשיא המכון הבהיר כי צעדי הסגר עובדים וכי "יש להמשיך בבידוד החברתי". גרמניה הודיעה כי הסגר וההגבלות יימשכו לפחות עד ה-19 באפריל, וכי ב-14 באפריל ידונו הרשויות כיצד לצאת מהמצב הנוכחי, בהנחה שמספר המתים והמאושפזים ימשיך לרדת.

בספרד, אחרי מגמת ירידה במספר המתים שנמשכה מספר ימים, שב מספר הקורבנות לעלות והוא עומד על 757 בני אדם ביממה האחרונה. סך המתים במדינה עומד על כ-15 אלף בני אדם, ומספר המקרים המאובחנים על כ-150 אלף. הרשויות במדינה התחילו היום במבצע לבירור שיעור מי שהחלימו מהנגיף ללא תסמינים, והרשויות העריכו כי ייתכן שמדובר על מספר גבוה פי עשרה מהמקרים המאובחנים. גם במינכן שבגרמניה החל מבצע כזה, העושה שימוש בבדיקות סרולוגיות היכולות להצביע על נוכחות נוגדנים גם זמן רב אחרי ההתאוששות מהמחלה. כלי התקשורת דיווחו כי ספרד עשויה לצאת בהדרגה מהסגר החל מה-26 באפריל, אם מגמה חיוביות של ירידה במספר המתים תשוב וכן תימשך הירידה במספר המאושפזים. ייתכן כי יותר מ-3,000 זקנים מתו מהמחלה בבתי אבות מבלי שנחשבו לקורבנות המגיפה בצורה רשמית.

שרי האוצר של האיחוד נאבקים להסכים ביניהם על מנגנונים לסיוע לכלכלות דרום היבשת, לאחר שפסגה שכונסה אתמול באמצעות שיחת וידיאו הסתיימה ללא תוצאות. ספרד ואיטליה, כמו גם מדינות אחרות, דורשות הנפקת אג"ח משותף בפעם הראשונה בתולדות הארגון, בעוד גרמניה והולנד מתנגדות לכך ומעדיפות להעביר כספים באמצעות מנגנון ה-ESM (מנגנון היציבות האירופי). ראש ממשלת ספרד, שנחשב דווקא לתומך נלהב של האיחוד האירופי, אמר כי חוסר ההסכמה וחוסר הסולידריות, לדבריו, מאיימים על עתידה של אירופה.

לפי נתוני אונברסיטת ג'ונס הופינס, קרוב למיליון חצי מקרי קורונה כבר אותרו ברחבי העולם, וכ-310 אלף מתוכם כבר החלימו.