חמישה סטארט-אפים מבטיחים - שאחד מהם כבר בתל השומר

חברה ישראלית שמנסה לפתור את זיהום האוויר בתוך מבנים, החברה שעוזרת להפוך מבנים לחכמים יותר ע"י מערכת מבוססת AI, וחברה שמסייעת לייעל את מערכת האבטחה במגדלי מגורים ומסחר

Vaango - עמדת עבודה חכמה המנהלת דלפקי קבלת פנים במגדלי עסקים ומגורים / צילום: מתוך יוטיוב
Vaango - עמדת עבודה חכמה המנהלת דלפקי קבלת פנים במגדלי עסקים ומגורים / צילום: מתוך יוטיוב

בשבוע שעבר נערך אירוע השיא של תוכנית UpWard Labs להאצת סטארט-אפים. ברוח התקופה, במקום טקס חגיגי, לחיצות ידיים והשקת כוסות יין, האירוע נערך בתוכנת זום. UpWard Labs היא תוכנית שמשקיעה באמצעות קרן הון סיכון ייעודית בסטארט-אפים בתחום PropTech. התוכנית מספקת ליווי וייעוץ למשך חצי שנה בכל פעם. ומאפשרת לסטארט-אפים לבצע שיתופי פעולה ופיילוטים במגוון הנכסים שלהן ושל שותפיהן. בין השותפים בתוכנית חברות ביטוח גדולות אשר במצטבר מבטחות מיליוני בניינים, בנק UBS וחברות מובילות בתחום האש, האבטחה והמעליות.

שאנה שלוסברג, מנכ"לית ומייסדת התוכנית, אמרה בראיון ל"גלובס" כי: "חברות סטארט-אפ לא יכולות להתקדם ולהתבסס ללא חברות נדל"ן, וחברות הנדל"ן לא יכולות לעבור לעידן החדש ללא טכנולוגיה,

"התרשמתי ממייסדי החברות הישראליות אשר השתתפו במחזור הזה של התוכנית וזיהיתי קשב לצרכים ומדדי הצלחה חיוביים בתהליכים שביצעו בחברות השותפים שלנו".

מעניין יהיה לראות כיצד חברות אלו ישתלבו בנוף הנדל"ני, יצליחו לייעל ולצמצם עלויות לבעלי נכסים ויספקו לכולנו חוויה טובה ובריאה יותר.

אני הוזמנתי לייצג באירוע את תחום ה-PropTech בישראל, ובחרתי להציג כאן חמש חברות שהשתתפו בתוכנית והרשימו אותי במיוחד, בין היתר בזכות הגמישות שלהן, שאפשרה להן לשנות את האסטרטגיה שלהן תוך זמן קצר.

1. AuraAir - חברה ישראלית שמנסה לפתור את זיהום האוויר בתוך מבנים, נושא רלוונטי מאוד לתקופה הנוכחית. לפי מחקרים, אוויר מקורה מזוהם פי חמישה מאוויר חיצוני. המכשיר של AuraAir מנטר איכות אוויר ואז מסנן ומטהר אוויר מקורה. המשתמשים מקבלים הודעה על תרחישים בסיכון גבוה בזמן אמת באמצעות האפליקציה. החברה מתרחבת בערוצי B2B באמצעות פיילוטים שביצעה עם רשת הילטון ועם חברת המיזוג Carrier. בימים אלו המכשירים שלה פועלים בבית החולים תל השומר.

2. Saya Life - באה לייעל לחברות המנהלות מבנים בתחום דליפות המים. נזקי מים גורמים להפסדים של מאות מיליארדי דולרים בכל שנה. Saya Life הינה פלטפורמת AI המונעת אובדן קטסטרופלי ומודיעה למשתמשים בעת חריגות/דליפות, הפלטפורמה הצליחה לייצר פיילוטים והזדמנויות מסחריות עם וולמארט, UBS ואחרות.

3. Vaango - מערכת המסייעת לייעל את מערכת האבטחה במגדלי מגורים ומסחר. מדובר בפתרון לזיהוי פנים עם שני מוצרים שונים: עמדת עבודה חכמה המנהלת דלפקי קבלת פנים במגדלי עסקים ומגורים ו-FaceCheck העוקב אחר נוכחות בטכנולוגיית זיהוי פנים. המערכת כבר פרוסה בכמה מגדלי משרדים מסוג Class A בארה"ב.

4. BEAD - עוזרת להפוך מבנים לחכמים יותר על ידי מערכת מבוססת AI המנתחת ומייעלת את ניהול האנרגיה, על ידי מדידת נתוני תפוסה בזמן אמת.

5. NousLogic Inc - עוזרת לחבר את הממשקים היומיומיים בנכסים לענן. זוהי חברת IoT אשר מטרתה לאפשר פעילות בענן של כל דבר, החל בפעמון, מנעול, שער, חניה וכו'. באמצעות חיישנים וניתוח נתונים הם מספקים תובנות על מי עושה מה, איפה, מתי. 

IoT - (ראשי תבות של Internet of Things או האינטרנט של הדברים), הוא רשת של חפצים פיזיים, או "דברים", המשובצים באלקטרוניקה, תוכנה וחיישנים המאפשרים תקשורת מתקדמת בין החפצים ויכולות איסוף והחלפת מידע

הכותבת עובדת עם חברות נדל"ן על אסטרטגיות מבוססות חדשנות ומרצה בתחום. מנטורית בחממת ה-Proptech של המכללה למנהל בטכניון ובמרכז הבינתחומי הרצליה