פרשת ישראל ביתנו: לא יתקיים דיון נוסף בערעורו של דוד גודובסקי

ביהמ"ש העליון דחה לאחרונה את ערעורו של גודובסקי על הרשעתו בשוחד ובהלבנת הון, והפחית את עונשו מ-7 ל-6 שנות מאסר • היום קבעה נשיאת העליון חיות כי פסק הדין בערעור מיישם הלכה קיימת ואינו נמנה עם המקרים החריגים בהם ראוי לקיים דיון נוסף

דוד גודובסקי / צילום: רפי קוץ
דוד גודובסקי / צילום: רפי קוץ

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, דחתה היום (א') את בקשתו של דוד גודובסקי, ששימש כמנהל אגף הארגון במפלגת "ישראל ביתנו", לקיים דיון נוסף בפסק הדין שניתן בערעור בעניינו.

בפסק הדין בערעור דחה העליון את ערעורו של גודובסקי על הרשעתו בשורה של עבירות שוחד והלבנת הון, והפחית את עונשו מ-7 ל-6 שנות מאסר. חיות קבעה כי פסק הדין בערעור מיישם הלכה קיימת ואינו נמנה עם המקרים החריגים בהם ראוי לקיים דיון נוסף.

גודובסקי הורשע בחודש דצמבר 2019, על-פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בביצוע ארבע עבירות של לקיחת שוחד, שתי עבירות של בקשת שוחד ושלוש עבירות של הלבנת הון. הוא הודה כי נטל חלק מרכזי במעשים שבמסגרתם בתמורה לחלוקת תקציבים ממשלתיים-קואליציוניים של המפלגה לגופים ולארגונים שונים, קיבלה המפלגה בחזרה נתח מאותם כספים ציבוריים.

הסדר הטיעון עם גודובסקי לא כלל הסכמה לגבי העונש. שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ירון לוי, גזר עליו 7 שנות מאסר בפועל במסגרת גזר דין נוקב ותקיף. בהמשך, כאמור, הפחית בית המשפט העליון את עונשו של גודובסקי, מ-7 שנות מאסר ל-6 שנות מאסר.

ד"ר מאור אבן-חן, סגן מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, מסר בתגובה: "הנאשם הורשע בלקיחת שוחד בשלוש פרשות שונות. בית המשפט העליון, במסגרת הערעור, גזר עליו שש שנות מאסר בפועל - עונש המבטא את החומרה שבנטילת שוחד על-ידי עובדי ציבור. בית המשפט קיבל היום את עמדתנו כי פסק הדין בערעור מיישם הלכה קיימת ואינו נמנה עם המקרים החריגים בהם ראוי לקיים דיון נוסף".