לפיד: "מתנצל בפני כל מי ששכנעתי להצביע לגנץ ואשכנזי"

 ״הממשלה הזו קוברת את פרשת הצוללות", אמר יו״ר האופוזיציה המיועד. "אף הבטחה שקיבלתם לא תקוים. הם נכנעו כניעה ללא תנאי. לא יהיה חוק פונדקאות, לא יהיה חוק מרכולים, לא ילמדו מתמטיקה ואנגלית בחינוך החרדי״

יאיר לפיד / צילום: איל יצהר, גלובס
יאיר לפיד / צילום: איל יצהר, גלובס

יו״ר האופוזיציה המיועד יאיר לפיד אמר היום כי הוא מתנצל בפני כל מי ששכנע להצביע לגנץ ואשכנזי. ״אני מתנצל. הלכתם להצביע לאנשים שהבטיחו שלעולם לא ישבו תחת ראש הממשלה עם כתבי אישום בשוחד, מרמה והפרת אמונים. במקום ישראל לפני הכל, הכסא לפני הכל. בשחיתות לא נלחמים מבפנים. אם אתה בפנים אתה מושחת״, אמר לפיד.

לפי ההסכם הקואליציוני סיעתו של לפיד, יש עתיד-תל״ם תהיה הגדולה ביותר באופוזיציה והוא ימונה ליו״ר האופוזיציה.

לפיד ציין כי על אף האכזבה הגדולה, הוא מעולם לא היה נחוש יותר. ״יש לנו מדינה להציל, אין לי כוונה לוותר״.

לפיד עבר על פרטי ההסכם והסביר שהממשלה הצפויה קוברת את חוק הגיוס לצה״ל ומאפשרת לליצמן ולדרעי להשפיע על מספר המגויסים. בנוסף אמר לפיד כי ״הממשלה הזו קוברת את פרשת הצוללות. אף הבטחה שקיבלתם לא תקוים. הם נכנעו כניעה ללא תנאי. לא יהיה חוק פונדקאות, לא יהיה חוק מרכולים, לא ילמדו מתמטיקה ואנגלית בחינוך החרדי״.

עוד הוא ציין כי נתניהו השיג הישגים בתחום הגנתו המשפטית. ״בממשלה הבאה, מירי רגב תבחר את המפכ"ל, נתניהו יבחר פרקליט מדינה ויועץ משפטי ואת השופטים שבפניהם יעמוד לדין״.

לפיד התייחס גם לחשש מפני סיפוח חד צדדי, אשר עשוי לפגוע ביחסים עם העולם. עוד הוא ציין שבהסכם לא היתה התייחסות לנושא הקורונה. ״הם אפילו לא העמידו פנים שאכפת להם ממשבר הקורונה, לא ביקשו משרד אוצר, לא ועדת כספים ולא משרד הבריאות.

"אשכנזי שאמר שהוא נכנס מתחת לאלונקה, אבל בסוף הוא יהיה שר חוץ בזום. גנץ מציג את עצמו כקרבן, אבל איזה קורבן זה לשבת בקומה הגבוהה של משרד הבטחון. אין שום קשר בין הממשלה הזו למצב החירום, כל מה שהם דיברו בהסכם זה על נושאים אישיים והצלת נתניהו מאימת הדין. העסיק אותם הבית הנוסף ולא אימת הקורונה״ אמר לפיד.

לפיד התחייב להמשיך להיאבק נגד הממשלה מן האופוזיציה. ״ מעולם לא הייתי נחוש יותר. בכל ימי חיי. יש לנו מדינה להציל, אין לנו שום כוונה לוותר״.