העובדים הפלסטינים בענף הבנייה יוכלו לשוב לעבודה ביום ראשון

67 אלף העובדים יוכלו להישאר בישראל עד סוף חודש הרמדאן • כדי להגן על הפועלים מפני הידבקות בקורונה, הם ישהו במתחמים סגורים כקבוצות הומוגניות קבועות וללא יכולת תנועה מחוץ למתחם

פועלים באתר בניה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
פועלים באתר בניה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

המל"ל קיבלה אתמול החלטה כי כל 67 אלף העובדים הפלסטינים בענף הבנייה יוכלו לשוב לעבודה בישראל מיום ראשון הקרוב (3.5). ההחלטה היא כי העובדים יוכלו להישאר בישראל עד סוף חודש הרמדאן ובהמשך תתקבל החלטה על המשך אופן העסקתם שוב.

בשבועות האחרונים עזבו עשרות אלפי עובדים תושבי הרשות הפלסטינית את מקומות עבודתם וחזרו לביתם. בגלל תקנות החירום וסגירת מעברי הגבול, עד היום לא התאפשר להם לחזור למקום העבודה. על פי נתוני התאחדות הקבלנים בוני הארץ, השבוע שהו בישראל פחות מ-15 אלף עובדים פלסטינים. ההחלטה על פתיחת מעברי הגבול התקבלה בתיאום עם הרשות הפלסטינית מתוך הבנה כי כניסת הפועלים חיונית לכלכלה הישראלית והפלסטינית.

במסגרת זו נקבעו על ידי הממשלה כללים שבהם יוכלו העובדים לשוב לעבודה, תוך הבטחת שהותם בכל זמן נתון במסגרת מתחמים סגורים כקבוצות הומוגניות קבועות וללא יכולת תנועה מחוץ למתחם. על הקבלנים שיעסיקו את העובדים יהיה לדאוג לאפשר להם שהות בתנאים טובים במתחמים הסגורים.

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ ראול סרוגו מסר: "תהליך הקפאת עבודות הבנייה שעליו אנו מתריעים כבר שבועות צפוי להביא לאיחור של כחצי שנה בממוצע בהשלמת בניית מעל 90 אלף דירות שבבנייה כעת. כל אפשרות להחזיר את הבנייה לקצב גבוה יותר, משמעה הפחתת הפגיעה בענף, ברוכשי הדירות ובמשק כולו. טוב עשתה המועצה לביטחון לאומי כאשר הבינה את גודל הפגיעה שהמשך מניעת חזרת העובדים עלולה לייצר למשק כולו. אנחנו נמשיך ונפעל כדי להבטיח את יציבות וכוחו של ענף הבניה והתשתיות".