הצוללת | פודקאסט

"גם אם יאשרו לי לפתוח, זה לא אפשרי": סיפורה של המסעדה שלא נסגרה מאז קום המדינה - עד הקורונה

מסעדת קיטון בת"א לא סגרה את שעריה מאז 1945, עד שהגיעה הקורונה • העסק הוותיק ידע להתמודד עם כל משבר שנקלע אליו עד כה, אבל שום דבר לא הכין אותו להתמודד עם מגפה עולמית שמאיימת לחסל את ענף המסעדנות • האזינו

בין אם זה האוכל של סבתא שלכם או שממש ממש לא, אוכל פולני תמיד מעורר איזושהי תגובה. ובכלל, כמה כבר יוצא להיתקל בו במסעדות בארץ? ובכן, יש מקומות שבהן המתכון עובר מדור לדור.

אורנה רסקין, בת 54 מתל-אביב, דור שלישי למסעדנות יהודית, מטפחת כבר 20 שנה את מסעדת "קיטון" ברחוב דיזינגוף. מסעדה קטנה שהפכה זה מכבר לחלק בלתי נפרד מהרחוב התל-אביבי ולא סגרה את שעריה מאז 1945, גם במלחמות, פיגועים, אסונות ושיטפונות. עד הגיעה הקורונה. לראשונה מזה 75 שנה המסעדה נשארה סגורה. ואיך נאמר? זה לא כל-כך נעים לראות מוסד סגור.

משבר הקורונה הביא לכך שמסעדות רבות נאלצו לסגור את שעריהן ונותרו לפעול במתכונת טייק אוויי ומשלוחים בלבד. לטענת שי ברמן, מנכ"ל איגוד המסעדות והברים בישראל, מדובר במחזור של 15% בלבד, שלא מאפשר לעסקים להתקיים בכבוד, ולכן המסעדנים דורשים את סיוע המדינה. אך למרות זאת מציינת רסקין כי "גם אם יאפשרו לי לפתוח בכפוף להנחיות, זה לא אפשרי. המסעדה שלי קטנה מדי מכדי לשמור על מרחק בטיחות של שני מטר בין סועד לסועד".

למרות המכה שנחתה עליה, אורנה רסקין לא מוכנה לוותר. 

מוזמנים להאזין ולעקוב אחר הפודקאסט בספוטיפיי, אפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס או באפליקציה האהובה עליכם