שיחת הטלפון המפתיעה לאופה הצרפתי: ״שלום, כאן עמנואל מקרון״

בניסיון להפגין חיבור לעם ולהעלות את הפופולריות שלו ארגן הנשיא הצרפתי לפני כמה ימים שיחה עם אופה מליון, שבה התעניין בקשיים שלו כעצמאי

עמנואל מקרון בביקורו בישראל / צילום: Atef Safadi, רויטרס
עמנואל מקרון בביקורו בישראל / צילום: Atef Safadi, רויטרס

אחרי קרוב ל-25 אלף קורבנות ממגפת הקורונה בחודשיים האחרונים, צרפת מתכוננת לשוב לשגרה חדשה אחרי 11 במאי. מקורות בצרפת דיווחו כי נשיא צרפת, עמנואל מקרון, דחה את המלצות האפידמיולוגים והרופאים להמשיך את הסגר גם אחרי תאריך זה, והורה לשוב בהדרגה ללימודים ולפתוח את בתי הספר היסודיים תחילה וגני הילדים ברוב אזורי המדינה.

מקרון מנהל קרב לא רק מול המגפה אלא גם על מעמדו הפוליטי. לעומת מנהיגים סופר-פופולריים בזמן המגפה, כמו קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וקאנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ, האהדה לנשיא הצרפתי לא זינקה בשבועות האחרונים. כחלק מכך, וכדי להפגין את החיבור לעם - סוגיה רגישה בשביל הנשיא הצרפתי - אירגן מקרון לפני כמה ימים שיחה עם אופה מליון, שעליה דווח בסוף השבוע בתקשורת הצרפתית.

האופה, פיליפ-מרק ז'וקטור, סיפר כי הופתע לקבל שיחה שבה הציג עצמו הנשיא ואמר "שלום לך, מדבר עמנואל מקרון". האופה סיפר כי הנשיא ביקש לשמוע את מחשבותיו על המצב החדש, על הקשיים שלו, ועל הצרכים שלו כעצמאי במשך 15 דקות. "הוא שאל אותי 'האם הגשת בקשות לכל העזרה הממשלתית שניתן?', עניתי שכן", סיפר האופה לרשת החדשות הצרפתית BFM, והוסיף: "דיברתי יותר מהנשיא בשיחה הזו, והייתה לי ההרגשה שהוא מקשיב לי". הוא סיפר כי דיווח על המצוקה הרבה של המסעדות שנמנות בין לקוחותיו הקבועים.

למרות זאת, בשלב זה המסעדות, הבארים ובתי הקפה ברחבי צרפת לא יחזרו לפעילות אחרי ה-11 במאי. מקרון נשא אתמול נאום לאומה, לרגל ה-1 במאי, בו הבהיר כי "ה-11 במאי לא יהיה חזרה לחיים הנורמליים. יהיה תהליך התאוששות והחיים יצטרכו להתארגן מחדש. יהיו שלבים שונים". הרשויות בצרפת חילקו את המדינה לאזורים בשני צבעים, כאשר הצבע האדום מצביע על התפרצות פעילה ובו ייאסרו פתיחת בתי ספר יסודיים, פארקים וגינות ציבוריות, בין השאר. באזורים "ירוקים" תורשה החל מה-11 במאי פתיחת רוב העסקים ושיבה לעבודה, וראשי הערים יחליטו באופן עצמאי אם לאשר פתיחת מרכזי קניות וקניונים.