הערכות: יורם נוה בדרך החוצה מכלל ביטוח: רונן אגסי מלאומי מועמד מוביל להחלפתו

מי שנחשב כמועמד מוביל להחליפו הוא רונן אגסי, ראש חטיבת שוקי הון בבנק לאומי ובעבר מנהל הכספים של קבוצת הראל

יורם נוה ודני נוה / צילום: שלומי יוסף, כדיה לוי, גלובס
יורם נוה ודני נוה / צילום: שלומי יוסף, כדיה לוי, גלובס

קצת פחות משנתיים לאחר שמונה לתפקיד מנכ"ל כלל ביטוח, יורם נוה עשוי למצוא עצמו בקרוב מחוץ לחברה. בסביבת החברה הועלתה לאחרונה ביקורת חריפה על התנהלות החברה תחת ניהולו, תוך קידום בחינה של החלפתו אם וככל שיורם נוה יסיים את תפקידו בחברה - דבר שנראה סביר לדעת גורמים מעורים - מי שנחשב כמועמד מוביל להחליפו הוא רונן אגסי, ראש חטיבת שוקי הון בבנק לאומי ובעבר מנהל הכספים של קבוצת הראל וגם מנכ"ל חברת ההחזקות הראל השקעות.

לפי שעה לא הוחלט על סיום כהונתו של יורם נוה שמונה לתפקיד ביוני 2018, לאחר שהועדף על המועמדת שרצה למולו, ענת לוין. ככל הידוע אגסי נתפס כמנהל מוערך שמקובל גם על בעלי מניות פרטיים בכלל ביטוח . כלל ביטוח נסחרת לפי שווי של רק 2.26 מיליארד שקל, כשהיא רחוקה ממעמדה ההיסטורי כחברת הביטוח השנייה בענף, לצד ואחרי מגדל, שגם מעמדה נשחק בשנים האחרונות - בגלל הרגולציה שהשתנתה ובגלל צעדים ניהוליים.

כלל ביטוח הפכה לאחרונה לחברת הביטוח הראשונה שאין בה בעל שליטה. יו"ר החברה הוא דני נוה, שהוביל את בחירתו של יורם נוה למנכ"ל במקום איזי כהן, בתום הליך איתור ארוך ומרובה מועמדים - דבר שעל לפניו לא הוחל בו כעת. טרם מינויו למנכ"ל יורם נוה היה מנהל חטיבת משאבים והוא אמון על ועד העובדים החזק בקבוצה, וזכה לא אחת לגיבוי ואהדה מצדם.

אגסי הינו רואה חשבון והוא מכהן בתפקידו בלאומי מאז אפריל 2017. במסגרת תפקידו בבנק הוא משמש גם כיו"ר דירקטוריון לאומי פרטנרס אשר מהווה את זרוע הבנקאות להשקעות של קבוצת לאומי. הוא מנהל מוערך שיודע להוביל שינוי. קודם להראל אגסי היה בכלל ביטוח, כך שאם יגיע אליה כמנכ"ל זו תהיה סגירת מעגל עבורו.

על פי הערכות מי שלחצו על הצורך בביצוע השינוי בצמרת כלל ביטוח, שהדירקטוריון יהיה זה שיצטרך לקדם בפועל, הם בעלי מניות חיצוניים שאינם מחזיקים בשליטה בחברה.

כך, מדובר במהלך לא טריוויאלי, ולו רק משום שיורם נוה מונה לתפקידו לפני פחות משנתיים. אם וככל שהמהלך יקרום עור וגידים הוא יתווסף לעוד עימות משמעותי בצמרת חברת ביטוח שמתנהל בימים אלה ושנסוב סביב רצונו של יו"ר ובעלי השליטה בקבוצת מגדל, שלמה אליהו, להדיח את יו"ר מגדל חברה לביטוח, ניר גלעד.

במגדל המהלך נודע במפתיע ועורר את זעמו של הממונה על רשות שוק ההון, ד"ר משה ברקת, שיצא נגדו והוביל להקפאתו. ברקת, מעצם היותו הרגולטור האחראי על חברות הביטוח, ברקת יבחן גם מה קורה בכלל ביטוח, ויהיה מעורב בתהליך, ככל שיתפתח ויבחן את ההחלטה והנסיבות שהובילו לקבלתה.