27 מיליון דולר בשנה: גיוס נוסף לסטארט-אפ של שמונה יוצאי צ'ק פוינט

אורקה סקיוריטי החברה מפתחת פלטפורמת אבטחת ענן לארגונים, הנמכרת במודל של תוכנה כשירות • סבב הגיוס הנוכחי בהיקף 20.5 מיליון דולר מביא את סך גיוסי החברה ל-27 מיליון דולר, בתוך שנה בלבד מאז הקמתה

שניים ממייסדי אורקה, אבי שוע וגיל גרון / צילום: לירון כהן אביב
שניים ממייסדי אורקה, אבי שוע וגיל גרון / צילום: לירון כהן אביב

הסטארט-אפ הישראלי של שמונה יוצאי צ'ק פוינט, אורקה סקיוריטי, הודיע היום (ג') על השלמת סבב גיוס של 20.5 מיליון דולר בהובלת קרן ההון סיכון מקליפורניה GGV קפיטל. הסבב הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה ל-27 מיליון דולר, בתוך שנה בלבד מאז הקמתה.

בסבב השתתפו גם קרן ההון סיכון הישראלית YL ונצ'רס, שהובילה את סבב הסיד של החברה; ו-SVCI, קרן של מנהלי אבטחת מידע מעמק הסיליקון.

אורקה הוקמה לפני כשנה על-ידי קבוצה של יוצאי צ'ק פוינט, בהם אבי שוע, מנכ"ל החברה ולשעבר טכנולוג ראשי בצ'ק פוינט; וגיל גרון, דירקטור מנהל מוצרי סייבר ב-Gateway וענן בצ'ק פוינט וסמנכ"ל מוצרים באורקה.

החברה מפתחת פלטפורמת אבטחת ענן לארגונים, הנמכרת במודל של תוכנה כשירות. החברה מעסיקה 37 עובדים בישראל ובארה"ב ומתכננת להגדיל את הצוות ל-50 עובדים עד סוף השנה.

הפלטפורמה של החברה נועדה לספק לארגונים נראות מלאה של תשתיות הענן שלהם, בתחום הנקרא נראות אבטחה (Security Visibility). כיוון שתשתיות ענן הן מורכבות ומבוזרות, ארגונים רבים לא מודעים לכל תשתיות הענן בהן הם עושים שימוש, כך שישנן נקודות עיוורון ביכולת האבטחה שלהם. מכאן נובע הצורך במוצרי אבטחה שמיועדים ליצור נראות של התשתיות עבור הארגון.

כדי לספק את זה ללקוחותיה, אורקה סורקת את כל פעילות הענן של ארגונים ומספקת התראות על מכונות וירטואליות שנדבקו בתוכנות זדוניות; טעויות קונפיגורציה שיש להן השלכות אבטחת מידע; שימוש בסיסמאות חלשות; שימוש במידע רגיש של לקוחות, כמו מספרי כרטיס אשראי שאינו מוצפן כראוי; חוסר בסגמנטציה פנימית כך שפרצה לאזור מסוים תחשוף מידע רגיש באזור אחר; וחולשות אבטחה נוספות.

לדברי שוע, דווקא בתקופת הקורונה יש יותר הזדמנויות לחברות אבטחת סייבר קטנות. "בתחום שלנו הקורונה דווקא דוחפת לקוחות אלינו. לגדולים יש הסכמים עם לקוחות שאף אחד לא בודק לעומק, כי לכולם יש דברים טובים יותר לעשות, ובסוף השנה מחדשים על אוטומט. אבל משברים גורמים לניעור, ועכשיו המצב גורם לזה שחברות דורשות מכל הצוותים להסתכל על התקציב, ואין חידוש אוטומטי של חוזים ישנים. כחברה חדשה בשוק, זה מאפשר ניעור של המערכת ופותח הזדמנויות עם לקוחות שבעבר לא היו מסתכלים אלא מחדשים - ועכשיו הם עושים בדיקה אקטיבית של האופציות".

הטכנולוגיה של אורקה מיועדת לארגונים בגדלים שונים ובתעשיות שונות, וכיום בין לקוחותיה ניתן למצוא חברות קטנות ובינוניות, חברות פורצ'ן 500 וחברות פורצ'ן 100, לפי שוע, שלא חושף את הכנסות החברה.

לדבריו, "אחד הדברים שאני גאה בהם הוא שזה מאוד מגוון, וראינו שהפתרון שלנו עובד ומנצח כמעט בכל שוק שאנחנו נכנסים אליו, וזה נותן לנו אמון בכך שאנחנו יכולים להמשיך לגדול".

כמה מלקוחות החברה הן חברת שירותי הרשת אקמאי; אראונד טאון - חברת נדל"ן אירופית גדולה; קיובל - ענקית דאטה אמריקאית; סימפרס - חברת החזקות בעולמות הדפוס; וחברות כמו סייסנס, ראפיד, ופייבר.

הטכנולוגיה של החברה מבוססת על קריאת השכבה הווירטואלית של השרתים דרך תשתית הענן, והצלבה עם מידע פומבי מספקיות הענן עצמן. "אחד הדברים המיוחדים באורקה הוא שאנחנו הפתרון היחיד שיכול להגיע לזיהוי עמוק של בעיות אבטחת מידע בסביבות ענן בלי צורך בהתקנה של תוכנה מצד הלקוח", אומר שוע ל"גלובס". "אנחנו מתחברים לשכבת הווירטואליזציה עצמה וסורקים את הביטים והבייטים של המכונות כשהן רצות".

לדבריו, בניגוד לטכנולוגיה של אורקה, מרבית מוצרי אבטחת הענן הקיימים בשוק מתבססים על עקרונות הלקוחים מעולמות השרתים הפיזיים: "פעם היו לנו מחשבים פיזיים, ואם רצית לסרוק אותם, היה אפשר להתקין תוכנת וסוכני סריקה על המחשב עצמו, וכשנכנסו הרשתות הארגוניות, אפשר היה לסרוק את המחשבים מהרשת. ככה פעלנו כתעשייה 30 שנה, וכשהגיע הענן, העתקנו את אותם הדברים לסביבת הענן. הבעיה היא שצריך להטמיע את זה, למצוא כל שרת ורשת ולבצע התקנה" - וזה, הוא אומר, כמעט בלתי אפשרי. 

"משבר הקורונה גרם לשינויים מרחיקי לכת באופן שבו ארגונים מתנהלים. למשל, האצה משמעותית במעבר לשימוש בסביבות ענן בשל העבודה מרחוק, והוביל צורך מהותי ומיידי בפתרונות אבטחה שיאפשרו להם לעשות זאת בצורה בטוחה. הפתרון של אורקה סקיוריטי עונה בצורה מדויקת על הצורך הזה", אמר יואב לייטרסדורף, שותף מנהל ב-YL ונצ'רס וחבר דירקטוריון באורקה.