הסטארט-אפ הישראלי-גרמני Zeitgold גייס 27 מיליון אירו

צייטגולד מפתחת פלטפורמת אוטומציה לחשבונאות המיועדת לעסקים קטנים • הסבב הנוכחי מביא את סך כל גיוסי החברה ל-50 מיליון אירו

יאן דיפן, קובי אלדר, ושטפן ישוניק, מייסדי Zeitgold / צילום: Zeitgold
יאן דיפן, קובי אלדר, ושטפן ישוניק, מייסדי Zeitgold / צילום: Zeitgold

חברת הסטארט-אפ הישראלית-גרמנית צייטגולד (Zeitgold), המפתחת פלטפורמת אוטומציה לחשבונאות המיועדת לעסקים קטנים, הודיעה היום (ג') על השלמת גיוס של 27 מיליון אירו. את הסבב הובילה קרן וינטג' של אלן פלד, והוא מביא את סך גיוסי החברה ל-50 מיליון אירו. בין המשקיעות הקיימות בחברה, הקרנות בטרי ונצ'רס, HV Holtzbrinck הגרמנית, Saban ונצ'רס, דויטשה בנק וחברת הביטוח הגרמנית AXA דרך זרוע החדשנות שלה.

החברה הוקמה בשנת 2015, קובי אלדר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה ויוצא יחידת 8200 בצה"ל, שטפן ישוניק, מנכ"ל החברה ודר' יאן דיפן. החברה מעסיקה 120 עובדים, מתוכם 20 בישראל, והיא מתכננת להגדיל את הצוות ב-15%-10% במהלך השנה.

החברה מפתחת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית שמבצעת אוטומציה לתהליכים חשבונאיים עבור עסקים קטנים כמו בתי קפה, חנויות קטנות, מסעדות וכדומה. החברה לא חושפת את הכנסותיה, אך מתגאה בכך שבסיס המשתמשים שלה גדל ב-300% בשנה האחרונה.

לפי הודעת החברה על הגיוס, הפלטפורמה שלה מסוגלת לבצע 80% מכלל התרחישים החשבונאיים באופן אוטומטי לחלוטין, תוך דיוק גבוה יותר מהסטנדרט האנושי בתעשייה. מאז גיוס ההון האחרון של החברה בשנה שעברה, היא השיקה פלטפורמת יעוץ מס, שניתן לסרוק אליה קבלות וחשבוניות, והאפליקציה מתאימה אותן באופן אוטומטי לחשבון הבנק של החברה.

"למעשה, הסבב נסגר בשיא המשבר. התהליך עצמו החל בסוף שנה שעברה והסתיים ברובו לפני התפרצות הקורונה, אבל לקראת סוף התהליך הקורונה בהחלט הפכה לנושא שדורש התייחסות. למזלנו כל הפגישות הפיזיות התקיימו לפני שחל איסור הטיסות. העובדה שVintage והמשקיעים הקיימים שלנו השקיעו למרות הנסיבות מוכיח לנו כמה הם מאמינים בנו ובהצלחה של החברה", אומר קובי אלדר ל"גלובס". לדבריו, בתקופה זאת, "מצד המשקיעים יש קצת פחות דגש על השורה התחתונה של מכירות ויותר על מיצוב תחרותי חזק של המוצר, התאמה שלו לתנאי השוק החדשים וחיזוק המודל העסקי".

"מבחינת הלקוחות אנחנו רואים צורך חזק בהתייעלות כדי לחסוך כסף בשילוב עם מעבר מואץ לאסטרטגיה דיגיטלית. אנחנו רואים לצערנו הרבה מהלקוחות שלנו שהם בעלי עסקים קטנים מתמודדים עם אובדן הכנסה משמעותי שמוביל לקשיי נזילות. אנחנו מנסים לעזור להם כמיטב יכולתנו דרך המוצר, ייעוץ לגבי קבלת תמיכה פיננסית ותנאי תשלום גמישים כדי לעבור את התקופה הזאת ביחד", הוא מוסיף.