גם מחלבות גד רוצה לעקוף את הסופרמרקט: תחל לשווק ישירות לצרכן

משבר הקורונה הפך לזרז משמעותי לבליץ של מהלכים המכונים D2C: ל״גלובס״ נודע כי החברה נערכת להציע החל ממחר משלוחי מוצרים שלה ללא דמי משלוח, כשהיא מנצלת את עיתוי חג השבועות

מחלבות גד / צילום: שלומי יוסף
מחלבות גד / צילום: שלומי יוסף

אחרי תנובה, שטראוס, קוקה קולה ואחרות, גם במחלבות גד רוצים לעקוף את הסופרמרקט ולשלוח ישירות צרכן. ל״גלובס״ נודע כי החברה נערכת להציע החל ממחר משלוחי מוצרים שלה ללא דמי משלוח, כשהיא מנצלת את עיתוי חג השבועות כדי להשיק אותה.

לשם כך הקימה גד פלטפורמת מכירה ישירה מקוונת שכוללת מארזים של הגבינות שהיא מייצרת ומשווקת. בחברה טרם השיבו לפניית ״גלובס״ מה צפויים להיות זמני האספקה שתציע.

בכל אופן, לקראת שבועות המחלבה יוצאת בשני מהלכים - הראשון צידניות חג בשיווק ישיר של גבינות קשות, או של מוצרי החברה לבישול ואפייה. והמהלך השני הוא צידניות חג עבור בעלי עסקים, שיוצעו כשי לחג עבור העובדים.

מחלבות גד שבבעלות משותפת של המייסד עזרא כהן, קרן גרין לנטרן ודיסקונט קפיטל היא המחלבה הרביעית בגודלה בישראל, ומהווה 4.5% ממכירות שוק החלב המקומי, והמוצרים שלה מאופיינים במחיר גבוה ביחס למתחרות.

כעת גד מצטרפת לחברות נוספות שנכנסו למכירה ישירות לבית של הצרכן, וזאת לאחר שמשבר הקורונה הפך לזרז משמעותי לבליץ של מהלכים המכונים D2C (ישירות לצרכן - Direct to Consumer) אשר יצאו לדרך בחודשיים האחרונים. תנובה הייתה הסמן הימני כשהודיעה כבר בתחילת המשבר כי תמכור מארזים קבועים של מוצריה ישירות לצרכנים, מה שכנראה גרם גם לשסטוביץ ול קבוצת קוקה-קולה ישראל לאזור אומץ ולקפוץ על העגלה, כש שטראוס גם היא פיתחה, הרחיבה וחידשה את המיזמים הקיימים שלה בתחום.

אלה עלו עם אתרי מסחר מקוונים שמציעים זמני אספקה מקוצרים ומציעים את המוצרים הנמכרים ביותר של החברה (ולא את הקטלוג המלא) במשלוח לבית של הצרכן. חלקן מגלמות את עלות המשלוח בתמחור של המוצרים ללא עלות מוספת, וכדי לעשות זאת חלק מהן מאלצות את הצרכן לרכוש בכמויות גדולות (23 מוצרי חלב או 24 פחיות משקה). אחרות מציעות משלוח עם עלות של עד 30 שקל (בדומה לרשתות השיווק) אך עם אפשרות לקבל מוצרים בודדים; והפרמטר הקריטי והמשותף לכולן: זמני משלוח קצרים, רובם מהיום להיום או מהיום למחר, שמנסים להתחרות בזמני המשלוח הארוכים שאפשרו הרשתות במהלך המשבר.

נכון להיום, מכירה ישירה לצרכן טרם הפכה לפעילות מהותית עבור ספקיות גדולות בישראל ובעולם, אך היא מאפשרת להן גישה למידע חדש, ולאפשרות ללמוד מקרוב וללא מתווך (קמעונאי) בדרך את התנהגות הצרכנים ולייצר אינטרקציה ישירה עמם. החברות השונות עדיין מחפשות, כל אחת בתחומה, הצעת ערך ראויה שתגרום לצרכנים לפצל את הקנייה שלהם, במקום לבצע את כולה ברשת השיווק.