יו"ר ההסתדרות לראשי הוועדים: ערכו את כל הכנסים והנופשים רק במלונות בישראל

במטרה להציל את ענף התיירות, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מעודד את ראשי הוועדים להוכיח סולידריות אמיתית בחזקת "נאה דורש אבל גם נאה מקיים", כדי להוות דוגמה לכל הענפים במשק

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, פנה היום (ד') לראשי ועדים: "אני מבקש מכל אחת ואחד מכם, בכל המסגרות השונות, במקומות העבודה בהסתדרות ובגופי הסמך, לבצע את כל הנופשים, הכנסים, הסמינרים וההשתלמויות שלנו בשנים 2020-2021 רק בישראל". 

הפנייה נועדה לדבריו להציל את ענף התיירות, את עובדי המלונות בישראל ובני משפחותיהם, ענף המעסיק במישרין ובעקיפין כ-100 אלף עובדים. בר-דוד מעודד את ראשי הוועדים להוכיח סולידריות אמיתית בחזקת "נאה דורש אבל גם נאה מקיים", כדי להוות דוגמה ומופת לכל הענפים במשק

בעלי המלונות עדיין לא קיבלנו הנחיה רשמית לגבי הנושא שמבחינתם מהווה את שורש ההחלטה האם לפתוח את בתי המלון, והוא האפשרות לפתוח בריכות שחייה ושטחים ציבוריים. השאיפה שלהם היא שהקלה כזו תגיע עוד לפני חג השבועות שנחגג בסוף חודש מאי. בינתיים רבים מהמלונאים מדגישים כי ללא הנחיה כזו הם לא יפתחו את בתי המלון, ועשרות אלפי עובדיהם יישארו בחל"ת. 

בתגובה לשאלה האם יש צפי להקלה בהנחיות כאמור, ממשרד הבריאות נמסר כי "הנושא נמצא בדיון בהשתתפות משרד הבריאות ומשרד התיירות". 

המלונאים יודעים שהמעגל הראשון שעליו הם יסתמכו כדי להרים את הראש הוא של תיירות הפנים. אלא שבמקביל מתקדמים הסכמים בין ישראל ליוון וקפריסין כדי לגבש הסכמי הדדיות שיאפשרו את התחלת הטיסות כבר בקיץ הזה.

שתי המדינות השכנות כבר הכריזו כי בכוונתן לפעול כדי להחזיר את התיירות, משאב כלכלי חשוב מדי מכדי לוותר עליו ככל שקרב הקיץ. ההסכמים הם אומנם הסכמי בריאות הדדיים, אלא שברור שעיקר התנועה תהיה חד-כיוונית - של ישראלים שירצו לנפוש ולא של יוונים שיבואו לכאן, והסיבה לכך ברורה: מחירי הנופש בישראל.

חובת ההוכחה תוטל על כתפי המלונאים שיצטרכו למשוך את הקהל, גם המוסדי וגם הפרטי, דרך מחיר הוגן ובאותה נשימה דרך תמורה לכסף שכוללת שירות ותוכן. לטובת המלונאים תעמוד העובדה שרבים לא ימהרו כעת לטוס לחו"ל לאור החשש ממגפת הקורונה, ועל כך נפתחה להם הזדמנות לרכוש את לבו של הקהל הישראלי, גם אם דרך חבילות נופש שישווקו במקומות העבודה או במועדוני הצרכנות - רק שיבואו.