נכסים ובניין מוכרת עוד 5% מגב-ים ב-191 מיליון שקל

לאחר השלמת העסקה יצטמצם שיעור ההחזקה של נכסים ובניין בגב ים מכ-34.9% לכ-29.9% בלבד • נכסים ובניין צפויה לרשום ברבעון השני הפסד של כ-32 מיליון שקל מהמכירה

אדוארדו אלשטיין, בעלי אי.די.בי  / צילום: שלומי יוסף, גלובס
אדוארדו אלשטיין, בעלי אי.די.בי / צילום: שלומי יוסף, גלובס

חברת נכסים ובנין  מוכרת מפחיתה את שיעור החזקתה בחברת הנדל"ן המניב גב-ים  אל מתחת ל-30%, בעקבות דיונים שקיימה בחודשים האחרונים מול משרד המשפטים. לאחר המכירה, עשוי משרד המשפטים להפסיק את בדיקת שליטתה של נכסים ובניין בגב-ים.

נכסים ובניין דיווחה היום כי התקשרה סיכמה ביום ה' האחרון על מכירת 4.96% ממניות גב-ים שברשותה למשקיע פרטי בלתי קשור, וזאת בתמורה לסך של 191 מיליון שקל. לאחר השלמת העסקה יצטמצם שיעור ההחזקה של נכסים ובניין בגב ים מכ-34.9% לכ-29.9% בלבד.

מכירת מניות גב-ים תבוצע במחיר של 1,800 שקל למניה, המשקף הנחה של 2.2% על מחיר הסגירה ביום ה' האחרון. בתגובה להודעה מזנקת כעת מניית גב-ים בכ-8% למחיר של 1,981 שקל.

לדברי נכסים ובניין, ככל שתושלם העסקה, היא צפויה לרשום ברבעון השני של שנת 2020 הפסד של כ-32 מיליון שקל ממכירת 4.96% מהונה המונפק של גב-ים. עם זאת, אומדן ההפסד מתבסס על ההון של גב-ים לסוף מארס ולכן כפוף לשינויים בהון של גב-ים מהמועד האמור ועד למועד השלמת העסקה.

נכסים ובניין משמשת כזרוע ההשקעות בנדל"ן של קבוצת אי.די.בי-דסק"ש, שבשליטת אדוארדו אלשטיין. מכירת המניות מגבירה את נזילותה של נכסים ובניין לקראת בחינת אפשרויות לביצוע השקעות חדשות, אולם במקביל משרתת את דרישות חוק הריכוזיות שעל ישומן אמון משרד המשפטים.

חוק הריכוזיות דרש מדיסקונט השקעות לצמצם שכבה בפירמידת השליטה שלה, ולצורך כך מכרה נכסים ובניין 16.8% מניות גב-ים והפחיתה את שיעור ההחזקה בחברה הבת מ-51.7% ל-34.9% בלבד. בעקבות המכירה הודיעה נכסים ובניין כי מילאה את דרישות חוק הריכוזיות וכי אינה שולטת עוד בגב-ים.

עם זאת, במשרד המשפטים לא הסתפקו בכך, והודיעו שהחלו לבדוק את נושא השליטה לאור שיעור ההחזקה הגבוה ולנוכח הייצוג הגבוה של נכסים ובניין בדירקטוריון גב-ים באותו המועד (שלושה מתוך שבעת הדירקטורים). מאז ניהלו הצדדים מגעים בנושא ובאחרונה אף הצטרף דירקטור בלתי תלוי נוסף לגב-ים, במטרה להקטין את כוחה של נכסים ובניין בדירקטוריון לשלושה מתוך שמונה דירקטורים.

כעת בוצע כאמור מהלך נוסף להפחתת שיעור ההחזקה בגב-ים אל מתחת ל-30%, בניסיון לרצות את משרד המשפטים. עם זאת, מהלך זה אינו מבטיח סופית את החלטת משרד המשפטים, שם ימשיכו לבדוק את עמידתה של נכסים ובניין בתנאי חוק הריכוזיות, עד לקבלת החלטה אם לפנות לביהמ"ש בנושא או אם לאו.