התרופה המקורית Austedo של טבע אושרה לשיווק בסין

התרופה אושרה כטיפול בכוריאה הקשורה למחלת הנטינגטון ולטיפול בדיסקינזיה מאוחרת בקרב בגירים • מדובר במדינה השנייה המאשרת את התרופה לשיווק, לאחר ארה"ב •  התרופה הגיעה לטבע כחלק מרכישת אוספקס ב-2015

קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: כדיה לוי
קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: כדיה לוי

צעד נוסף לחברת התרופות טבע בסין: התרופה המקורית Austedo אושרה לשיווק בסין לאחר תהליך בחינה מואץ. התרופה אושרה כטיפול בכוריאה הקשורה למחלת הנטינגטון ולטיפול בדיסקינזיה מאוחרת בקרב בגירים. מדובר במדינה השנייה המאשרת את התרופה לשיווק, לאחר ארה"ב. התרופה הגיעה לטבע כחלק מרכישת אוספקס ב-2015.

בטבע ציינו היום כי התרופה נחשבה כאחת התרופות הנחוצות בדחיפות בסין ולכן הוענקה לה בחינה מתועדפת, כאשר בסופו של התהליך האישור הושלם בתוך ארבעה חודשים. טבע  צפויה להשיק בקרוב בסין גם את התרופה המקורית Treanda לאחר שהתקבל אישור לשיווקה שם.

"האישור בסין הוא אבן דרך מרגשת עבור טבע", אמר ג'יאנפרנקו נאזי, סמנכ"ל בכיר ומנהל החטיבה המסחרית של טבע בשווקים בינלאומיים. "אנו מיישמים את הייעוד שלנו לשפר את חייהם של המטופלים על ידי הצעת אפשרות טיפול חדשה למחלות אשר להן קיים צורך בלתי מסופק משמעותי. אנו מצפים להביא התרופות חיוניות נוספות מהפורטפוליו שלנו לחולים בסין, ולהניע צמיחה אורגנית בעת שאנו מרחיבים את הנוכחות שלנו בשוק חשוב זה".

נזכיר שבתחילת השנה, בכנס הבריאות השנתי של ג'יי.פי מורגן, מנכ"ל טבע קאר שולץ סימן כיעד את השוק הסיני שבו טבע מעולם לא הייתה שחקנית משמעותית. "אני לא מאמין במיזמים משותפים בשווקים כאלה והחלטנו לעשות את זה באופן אורגני", אמר שולץ על הכניסה ל סין , והוסיף כי יש תרופות שמעולם לא הושקו בסין והממשלה מעוניינת שיושקו שם, כך שאינה דורשת ביצוע ניסויים קליניים - אחת מהן היא כאמור אוסטדו. שולץ אמר בכנס כי הוא מאמין שטבע תוכל לצמוח בשוק הסיני "בקצבים גדולים, אם כי מבסיס התחלתי קטן", ובאופן רווחי, כך שסין תהפוך לחלק משמעותי מעסקי טבע.