כיסוי ביטוח האשראי של קופאס ליינות ביתן ירד ל-9.4 מיליון שקל

דוחות ביכורי שדה דרום, המצורפים לקבוצת נטו החזקות, חושפים את המספרים מאחורי הורדת כיסוי ביטוח האשראי שביצעה חברת קופאס לאחד הלקוחות הגדולים שלה – קבוצת יינות ביתן-מגה

יינות ביתן / צילום: תמר מצפי
יינות ביתן / צילום: תמר מצפי

דוחות ביכורי שדה דרום, המצורפים לקבוצת נטו החזקות, חושפים את המספרים מאחורי הורדת כיסוי ביטוח האשראי שביצעה חברת קופאס לאחד הלקוחות הגדולים שלה - קבוצת יינות ביתן-מגה. בתחילת מאי קיבלה ביכורי שדה דרום הודעה מחברת קופאס על הפחתה נוספת בכיסוי ביטוח האשראי לאחת מקבוצות הקמעונאות הגדולות בישראל.

ביכורי שדה דרום מפרטת בדוחותיה לרבעון הראשון כי במהלך תקופת הרבעון הודיעה חברת ביטוח האשראי קופאס על הקטנת כיסוי ביטוח האשראי בגין יינות ביתן בשיעור של בין 35% ל-40% לסך של 18.8 מיליון שקל לסוף תקופת הדוח. בהמשך, בתחילת מאי, החברה קיבלה מקופאס הודעה על הפחתה נוספת בכיסוי ביטוח האשראי בגין יינות ביתן בשיעור של 50% לסך של 9.4 מיליון שקל - סדר גודל של כשליש ממה שהיה סכום הכיסוי לפני חודשים אחדים.

עוד מציינת ביכורי שדה דרום כי נטו התחייבה לשפות את ביכורי שדה בגין מחצית מהחובות של לקוח עיקרי שלה - קבוצת יינות ביתן-מגה, במקרה של אירוע תשלום ביטוח אשראי בגינם, וזאת מעבר לסכום ביטוח האשראי עד לסך של 106 מיליון שקל. כלומר, גובה השיפוי המקסימלי שנטו מעניקה לביכורי שדה דרום בגין עסקיה עם יינות ביתן מגה הוא בגובה 53 מיליון שקל. אגב, ההתחייבות של נטו לביכורי שדה דרום היא בתוקף למשך שנה ממועד חתימת ההסכם בין השתיים.

בתוך כך, נציין כי בחודש שעבר דווח כי המדינה מתמרצת את ביטוחי האשראי לטווח קצר, והעמידה ערבות בגובה 2.6 מיליארד שקל לשלוש חברות ביטוחי האשראי, בססח, כלל וקופאס, במטרה לסייע ליצואנים ולספקים בישראל, זאת על-מנת להרחיב את המכירות ולדחוף את הפעילות הכלכלית של הלקוחות של חברות ביטוחי האשראי לטווח קצר, כמו גם לאפשר פעילות עם חברות בקשיים ובענפים שבקשיים.

סיוע המדינה מתבצע בדרך של העמדת ערבות למתן כיסוי עילי (TOP UP COVER), מעבר לכיסוי הבסיסי שחברות ביטוחי האשראי מעניקות למבוטחים, בהיותם ספקים המעניקים אשראי ללקוחותיהם. כיסוי זה יכול להגיע עד להיקף של 100%, אך כפוף להגבלות שונות. כיסוי זה, בכפוף למגבלות, עשוי לאפשר לחלק מחברות ביטוחי האשראי להגדיל את הכיסוי העילי לקבוצת יינות ביתן בשיעור מסוים. 

מקופאס נמסר: "חברת קופאס עוקבת ומנטרת את איתנות החברות בשוק המקומי ובשווקי חו"ל באופן קבוע. החברה לא תתייחס באופן ספציפי לחברה זו או אחרת".