ללא הפסקות ועם מדידת חום בכניסה: זהו מתווה ההצגות והמופעים

החל מתאריך 14 ביוני ישובו הצגות התיאטרון והמופעים. כך סיכמו הערב שר הבריאות אדלשטיין ושר התרבות טרופר • עוד על פי המתווה תפוסה מקסימלית של 75%, רכישת כרטיסים באופן מקוון בלבד והפרדה של כסא אחד • ומה נקבע באשר למוזיאונים?

תיאטרון בית ליסין  / צילום: פרטים אדריכלים
תיאטרון בית ליסין / צילום: פרטים אדריכלים

שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר התרבות והספורט חילי טרופר סיכמו הערב על מתווה להחזרת עולם התרבות לחיים אחרי משבר הקורונה, זאת החל מתאריך 14 ביוני.

המתווה יתנהל באופן הבא:

- ניתן יהיה לקיים הצגות ומופעים באולמות ברחבי הארץ.

- אלו יוכלו להתקיים בתפוסה מקסימלית של 75%.

- יידרשו שמירה על ריחוק, עטיית מסיכות ושמירה על היגיינה.

- למופע ניתן יהיה לרכוש כרטיס באופן מקוון בלבד.

- כל מי שירכוש כרטיס בהזמנה אחת יוכל לשבת יחד במעין קפסולה. בין הקפסולות תהיה הפרדה של כסא אחד.

- במופעים לא יהיו הפסקות.

- תבוצע מדידת חום בכניסה למתחם.

אם תפוסת 75% משמעותה מעל 500 איש - המתווה ידרוש אישור של מנכ"ל משרד התרבות והספורט בהתייעצות עם משרד הבריאות.

בנוגע לביקור במוזיאונים, סוכם כי תותר כניסה של אדם על כל 7 מ"ר לעומת 15 מ"ר לאדם הנהוג כיום. זאת החל מתאריך 27 במאי.

השר אדלשטיין מסר עם פרסום המתווה כי "הגיע הזמן שאנשים יוכלו ליהנות ממופעי תרבות. אבל גם זה יוכל להימשך רק אם כל אחת ואחד מאיתנו ימלא אחר הוראות משרד הבריאות".

השר טרופר מסר: "אני שמח על כך שהצלחנו להזרים היום חמצן לעולם התרבות ושבשעה טובה הוא מתעורר לחיים. מדובר בצעד משמעותי ביותר שהשגנו לאחר מאמצים מרובים יחד עם גורמים נוספים.

"זהו צעד ראשון וחשוב ביותר בדרך לפתרון המשבר. ברצוני להודות לשר הבריאות מר יולי אדלשטיין על השותפות. אני מתחייב להמשיך במאמץ להשיב את עולם התרבות לשגרה".

ממטה המאבק להצלת התרבות נמסר בתגובה כי: "מדובר בהתחלה של חזרה לנורמליות, זה מעודד וחשוב אבל עוד רחוק מאד מההצהרות על פתיחת הענף כפי שפורסמו הערב. המתווה משאיר מאחור סקטורים רבים בענף שנמשיך להיאבק עד לפתיחתם המלאה, זאת לצד מתווה כלכלי שיעניק סיוע ל-150 אלף עובד התעשייה שנפגעו אנושות בחודשים האחרונים".

מחר בשעה 10:00 בבוקר עורך מטה המאבק להצלת התרבות מסיבת עיתונאים. בין הדוברים: אליעד נחום, דני רובס, נציגי הלייב פארק, פורום, זאפה ועוד.