המנהל שנתן פייט לפייסבוק וגוגל: גל תורג'מן פורש מניהול ארטימדיה ישראל

תורג'מן יעבור לפיתוח עסקי במסגרת התרחבות פעילות החברה בשווקים חדשים בעולם • את מקומו בניהול החברה תתפוס יעל בר יעקב, שכיהנה כסמנכ"ל לקוחות בחברה ב-3 השנים האחרונות

גל תורג'מן / צילום: תמר מצפי
גל תורג'מן / צילום: תמר מצפי

גל תורג'מן מנכ"ל ארטימדיה בחמש השנים האחרונות ומי שהיה הרוח החיה בהקמת החברה בארץ פורש מתפקידו. תורג'מן יישאר בתפקיד מנהל הפיתוח בעסקי של החברה האם ויוביל ביו היתר את כניסתה של החברה לשווקים חברים בעולם. את מקומו בניהול החברה תתפוס יעל בר יעקב שכיהנה כסמנכ"ל לקוחות בחברה ב-3 השנים האחרונות. 

ארטימדיה היא רשת פרסום פרוגרמטית שהחלה לפעול בישראל לפני חמש שנים. הבעלות על החברה היא בידי החברה הסינגפורית ארטיויז'ן ועופר מילר. החברה מאגדת את שיווק מלאי הפרסום בווידאו של רוב האתרים הישראלים. היום חיבור כזה נראה טבעי, אולם בעת שארטימדיה החלה לפעול, חיבור כזה נתפס כמעט כבלתי אפשרי: האתרים שיווקו את מרכולתם בנפרד, דבר שהחליש אותם מאוד מול התחרות ההולכת וגוברת מצד ענקית המדיה גוגל ופייסבוק. האתרים גם סבלו מנחיתות טכנולוגית וגם לא הצליחו למנף את זה שישראל היא שוק שצורך תוכן בעברית - סוג תוכן שאין למתחרים. תוך השקעה כספית ניכרת של למעלה מ-50 מיליון שקל הצליח תורג'מן שהוביל את הקמת החברה בישראל לשכנע את האתרים בנחיצות המהלך והחברה החלה לפעול. בתהליך היו לא מעט עליות וירידות: בשלבים הראשונים היה פער גדול בין היכולות הטכנולוגיות של ארטימדיה לבין אלה של המתחרים, וההצהרות הגדולות של ארטימדיה והציפיות שנוצרו כתוצאה מהם הקשו על פעולתה. אולם הנחישות של תורג'מן להמשיך ולפתח את המערכות, העבודה הקשה ולצידה הפנמה של המפרסמים לצורך לשמור על שליטה במלאי הפרסום שלהם, סייעו לחברה להשתפר ולהתבסס.

לאורך כל הדרך היה ברור כי הסכומים שמשקיעה החברה הסינגפורית בישראל אינם מסיבות של ציונות בלבד. שוק הפרסום בישראל הינו קטן, ומתוקף כך היה אפשר להשתמש בו כמעבדה על מנת לבחון איך ניתן ליישם את המודלים לפיהם החברה פועלת בחו"ל. בימים אלו ולאור הצלחת הפעילות בארץ, קיבלה ארטימדיה אור ירוק מבעלי המניות וכעת תורג'מן עובר לשלב הבא ויתפנה לעסוק בפעילות פיתוח החברה ובהרחבת הפעילות למספר שווקים נוספים בעולם, במתכונת דומה לפעילות בישראל.

כאמור תורג'מן יוחלף ע"י יעל בר יעקב, שלזכותה נזקף ניסיון רב בתחום המדיה. בר יעקב מכהנת מזה 3 שנים בארטימדיה בתפקיד סמנכ"ל לקוחות. קודם לכן עבדה בר יעקב בחברת יוניברסל-מקאן במשך 11 שנים, גם כסמנכ"ל לקוחות. 

מגל תורג'מן נמסר: "לאחר חמש שנים מרתקות בהן הקמנו את רשת ארטימדיה והוכחנו שהשילוב בין טכנולוגיה מובילה ותכנים איכותיים, מייצר פרסום אפקטיבי, אני מתפנה כעת לפעול בזירה העולמית ולהמשיך את הדרך שהתווינו בארטימדיה ישראל. במהלך התקופה ידענו עליות ומורדות אך לשמחתי השכלנו להתמודד בהצלחה מול ענקיות בינלאומיות, אני גאה בדרך שעברנו ובמיוחד בכך שהחזרנו את הרלוונטיות של אתרי התוכן המקומיים מבלי להתפשר על איכות המוצר והשירות שאנו מעניקים ללקוחותינו המפרסמים. ברצוני להודות בראש ובראשונה לכל אתרי התוכן שנתנו בנו אמון ולמשרדי הפרסום והמפרסמים שהלכו איתנו למרות הקשיים וחבלי הלידה של הפלטפורמה. מטבע הדברים אמשיך להיות מחובר לפעילות בישראל ובכוונתנו אף להרחיב את פעילות הפיתוח הטכנולוגי שלנו בארץ כך שתשרת ותתמוך בפעילות ארטימדיה בעולם".