חברת התעופה הדרום אמריקאית לאטאם הגישה בקשה לצ'פטר 11; "נמשיך לטוס"

לאטאם נקלעה לקשיים בעקבות השבתת פעילותה כמעט לחלוטין בשל התפרצות הקורונה • אם הבקשה תתקבל ע"י בית המשפט, החברה תוכל להגיע להסדר עם נושיה

מטוס של חברת התעופה לאטאם / צילום: שאטרסטוק
מטוס של חברת התעופה לאטאם / צילום: שאטרסטוק

חברת התעופה הלטינית לאטאם (LATAM) בדרך לפשיטת רגל? החברה הגישה לבית המשפט בקשה להליך של צ'פטר 11. לאטאם היא חברת התעופה הגדולה ביותר בדרום אמריקה אחרי מיזוג בין שתי החברות LAN מצ'ילה ו-TAM מברזיל. החברה הודיעה באתר האינטרנט שלה כי היא הגישה את הבקשה.

אם הבקשה תתקבל, יתאפשר לחברה להגיע להסדר עם הנושים שלה במטרה להקטין את החוב. בדומה לחברות תעופה אחרות בעולם, לאטאם נקלעה לקשיים עקב משבר הקורונה והשבתת פעילותה כמעט לחלוטין.

לאטאם גם הפעילה טיסות מתל-אביב לצ'ילה ולברזיל בקו שהיא השיקה באוקטובר 2018. צי המטוסים של לאטאם מונה כ-150 מטוסים. 

מנכ"ל לאטאם, רוברטו אלבו, פרסם סרטון בו הוא פירט את הקשיים החמורים שאליהם נקלעה החברה בחודשים האחרונים ואת ההחלטה הקשה שהתקבלה במטרה להציל את החברה ולקבל את תנאי השוק החדשים דרך צמצום הגודל של החברה ומציאת מקורות מימון חדשים. אלבו מבטיח כי המהלך לא יעצור את תוכניות החברה לחזור לפעילות, כשהחברה מכבדת כרטיסים שנרכשו או שוברים שהיא הנפיקה לנוסעים. לדבריו, הסדרי החוב שאליהם החברה מקווה להגיע יאפשרו לשמור על הקבוצה, והוא יוצא במסר: "נמשיך לטוס".