מלחמת הדורות: האם הקורונה גרמה לקרע בין המילניאלז לבומרים?

המבוגרים שמנהלים את העולם מתעלמים לאורך שנים ממשבר האקלים שמטריד את הצעירים • בימי הקורונה הם ביקשו מהם להישאר בבית חודשים ארוכים בגלל מגפה שפוגעת בעיקר בקשישים • הצעירים מילאו אחר ההוראות, אך ייתכן שנוצר קרע בין הדורות? • האזינו

שלט תלוי מעל אחת המרפסות בתל אביב באוירת הסגר שהוטל על המדינה בעקבות התפשטות וירוס הקורונה / צילום: כדיה לוי, גלובס
שלט תלוי מעל אחת המרפסות בתל אביב באוירת הסגר שהוטל על המדינה בעקבות התפשטות וירוס הקורונה / צילום: כדיה לוי, גלובס

משבר הקורונה שעדיין לא עזב אותנו, הקצין עוד יותר את המאבק הבין דורי, שבו הבומרים, אלו שנולדו בתקופה שאחרי מלחמת העולם השנייה, טוענים שהמילניאלז, אלו שגדלו לתוך שנות ה-2000, חושבים שמגיע להם הכל ולא מוכנים להתאמץ או להתחייב. והמילניאלס טוענים בעיקרון את מה שאמרנו קודם, אבל מנסחים את זה בשתי מילים: "אוקי בומר", או במילים אחרות: זמנך עבר.

עכשיו יש גם צירוף מצמרר יותר. באזורים החשוכים יותר של האינטרנט, צעירים קוראים לוירוס "Boomer Remover", כלומר הם לכאורה שמחים שקיים וירוס שפוגע בעיקר במבוגרים. אלה שמקבלים פנסיה מכובדת, צורכים את רוב שירותי הבריאות ועדיין מקבלים את ההחלטות ברוב הממשלות בעולם.

הכעס הבין דורי הוא בעיקר עקרוני. בשטח, בכל המדינות וגם בישראל, רואים מחוות סולידריות רבות של הצעירים כלפי הדור המבוגר, וגם הקפדה על הריחוק החברתי. זה קצת כמו שגברים ונשים יכולים לאהוב אלה את אלה בתוך הבית, ועדיין מתנהל מאבק בין המינים בזירה הציבורית. גם במלחמת הדורות, הכעס הוא כללי והסולידריות היא אישית.

מוזמנים להאזין ולעקוב אחרינו בספוטיפיי, אפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס או באפליקציה האהובה עליכם.