חשש מחקירה נגד מפתחת החיסון לקורונה מודרנה הפיל את המניה

חשד כי החברה וחלק ממנהליה או דירקטורים מטעמה ביצעו עבירות שלא כדין בקשר לתוצאות הניסוי בחיסון לקורונה שפרסמה החברה בתחילת החודש

מנכ"ל מודרנה סטפן בנסל / צילום: Andrew Harnik, AP
מנכ"ל מודרנה סטפן בנסל / צילום: Andrew Harnik, AP

משרד עורכי הדין ברבוטו וג'והנסון יחד עם היועץ ניל רוטשטיין, להם עם ניסיון של למעלה משלושים שנה בתביעות ייצוגיות בעבירות ניירות ערך, כולל תיקים נגד אנרון והליברון, דורשים בשם המשקיעים לפתוח בחקירה נגד חברת התרופות מודרנה (סימול: MRNA), וזאת בחשד כי החברה, מנהליה או דירקטורים מטעמה ביצעו עבירות בקשר לתוצאות הניסוי שפורסמו  בתחילת החודש בחיסון לקורונה.

ב-18 למאי הנוכחי דיווחה החברה על נתוני ביניים חיוביים מניסוי קליני בחיסון לCOVID-19 מבוסס mRNA של החברה. מודרנה דיווחה כי המטופלים בחיסון שלה הצליחו לפתח נוגדנים שיכולים להיקשר לווירוס הקורונה. מודרנה מסרה בזמנו כי 8 מתוך 45 משתתפי המחקר פיתחו נוגדנים לקורונה, אך לא נמסר מידע לגבי התגובה החיסונית אצל 37 המשתתפים הנותרים. במינון הנמוך של התרופה פותחו נוגדנים ברמות דומות לאלה של מי שהחלימו מן המחלה, ובמינון הגבוה יותר, ברמות גבוהות משל המחלימים. התוצאה מן המינון הגבוה ביותר עדיין לא התקבלה. זמן קצר לאחר מכן עלתה ביקורת על המחקר בטענה כי הוא חסר נתונים. 

עליות של 20% שרשמה מנייתה של מודרנה עם פרסום הדיווח, התבססו בין היתר על הגישה האופטימית של החברה עצמה, שציינה כי "זהו סימן מאוד חיובי לכך שאנחנו יכולים ליצור (בעזרת החיסון) נוגדנים שימנעו מן הווירוס להשתכפל", והוסיפה כי התוצאות "לא היו יכולות להיות טובות יותר". אולם, גורמים שונים הציגו היום ביקורת על התוצאות וטענו - עדיין אי אפשר לדעת כלום. 

מנייתה של מודרנה צנחה היום המסחר בכ-10% למחיר של 51 דולרים, לעומת מחיר של 80 דולרים למניה, הרמה שנרשמה עם פרסום התוצאות החיוביות לטענת החברה.