ועד עובדי נתב"ג: "השדה יעבור למתכונת יום כיפור אם לא ייפתחו השמיים"

בשל נהלי משרד הבריאות, הלכה למעשה נמשך העוצר התעופתי • ועד עובדי רשות שדות התעופה הודיע כי אם לא יגובש מתווה לחזרת הטיסות בהקדם, כל עובדי רש״ת יצאו לחל״ת ביום א' הקרוב והצוותים היחידים שיעבדו יהיו צוותי חירום

מטוסי אל על מושבתים בשדה התעופה / צילום: Oded Balilty, Associated Press
מטוסי אל על מושבתים בשדה התעופה / צילום: Oded Balilty, Associated Press

ועד עובדי רשות שדות התעופה הודיע: נשבית את שירותי התעופה אם משרד הבריאות לא ישנה נהלים.

ההנחיות כיום מחייבות את הנכנסים לישראל להיכנס מיד לאחר נחיתתם בארץ ל-14 ימי בידוד, כשרק בעלי דרכון ישראלי יכולים למעשה להיכנס ארצה. ההנחיות הללו, לצד העובדה שעד כה לא התפרסמו הסכמים עם מדינות ירוקות שבהן שיעורי התחלואה נמוכים, מובילות למעשה להמשך העוצר התעופתי בכל הנוגע לטיסות מסחריות.

מדי יום, מורכב לוח הטיסות מטיסות בודדות בלבד, כאשר היום מצטרפת ללוח לופטהנזה, שחוזרת לטוס אחרי שהפסיקה את כל טיסותיה מאז תחילת חודש מרץ. גם וויז אייר חידשה טיסות מארבעה יעדים, למרות ועל אף ההנחיות.

״לצערנו, משרד הבריאות טרם נקט במועד לחזרת הטיסות", מסר ועד עובדי נתב"ג. "2,500 עובדי רשות שדות התעופה נמצאים בחל״ת, והחל מתאריך 1 ביולי יפסיקו לקבל תשלום. לפיכך, ואם לא יגובש מתווה לחזרת הטיסות בהקדם, כל עובדי רש״ת יצאו לחל״ת ביום א׳ הקרוב. המשמעות היא שחברות התעופה לא יקבלו שירותים. הצוותים היחידים שיעבדו יהיו צוותי חירום. השדה יעבוד במתכונת יום כיפור״.