נייס רוכשת חברה מתחום מניעת הפשיעה הפיננסית

החברה מארה"ב, Guardian Analytics, מספקת פתרונות מבוססי AI בענן • היקף הרכישה לא דווח

ברק עילם, מנכ"ל נייס / צילום: איל יצהר
ברק עילם, מנכ"ל נייס / צילום: איל יצהר

חברת הטכנולוגיה נייס רוכשת את חברת Guardian Analytics מארה"ב, בעסקה שההיקף הכספי שלה לא דווח, כך שהוא ככל הנראה אינו מהותי לנייס. החברה הנרכשת מספקת פתרונות בתחום מניעת הפשיעה הפיננסית, שהם פתרונות מבוססי AI בענן. מדובר בחברה פרטית שנוסדה בשנת 2005.

לפי הודעת נייס , ארגונים בכל הגדלים המספקים שירותים פיננסיים נסמכים על פתרונות לניתוח התנהגות ולמידת מכונה (machine learning) מתוחכמים בזמן אמת של Guardian, להגנה על לקוחותיהם. נייס מספקת כיום פתרונות לעולם הפיננסי באמצעות אקטימייז, שאותה רכשה ב-2007. לדברי נייס, השילוב בין היכולות של נייס במניעת הונאה פיננסית יחד עם Guardian יעניק לחברות אפשרות לקדם הטמעה מהירה של הפתרונות החדשניים ביותר להגן בצורה הטובה ביותר על נכסיהם ולקוחותיהם.

"היום, נייס-אקטימייז עושה צעד משמעותי בקידום העתיד של ניהול סיכוני הפשיעה הפיננסית", מסר קרייג קוסטיגן, מנכ"ל נייס-אקטימייז. "פושעים מחפשים דרכים לנצל את הסביבה הנוכחית, ואנו צריכים להבטיח שהמוסדות הפיננסיים וללקוחות שלהם מוגנים באופן יעיל מבחינת עלויות. רכישת Guardian Analytics מביאה שילוב ייחודי של ניסיון מוכח, חדשנות מובילה ועוצמת הענן, ומציגה הזדמנות משמעותית להאצת הצמיחה".

נייס, בהנהלת ברק עילם, מספקת פתרונות מבוססי אנליטיקה, אוטומציה ובינה מלאכותית בענן לשיפור שירות ללקוחות ומניעת הונאות פיננסיות. החברה נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 11.7 מיליארד דולר.

בסוף הרבעון הראשון היו לנייס מעל מיליארד דולר במזומנים והשקעות בקופתה. הרכישה הבולטת האחרונה שביצעה נייס הייתה בשנת 2018, של חברת Mattersight מתחום הענן תמורת כ-90 מיליון דולר.