אפקט ג'ורג' פלויד: בטוויטר יציינו מדי שנה את סיום העבדות בארה"ב כיום חג

מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי הודיע כי החברה תציין בלוח השנה שלה את ה-19 ביוני, היום שמציין את הבשורה על סיום מלחמת האזרחים האמריקאית והעבדות, כיום חג • גם פוקס מדיה הודיע כי תעשה כך, וחברות נוספות הודיעו על שורה של תרומות לקהילה השחורה

מנכ"ל ומייסד טוויטר, ג'ק דורסי / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס
מנכ"ל ומייסד טוויטר, ג'ק דורסי / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס

מנכ"ל טוויטר וסקוור, ג'ק דורסי, אמר ששתי החברות יכבדו את Juneteenth, יום הזיכרון לסיום העבדות בארה"ב, כדי להפגין תמיכה בעובדים השחורים שלהן ולחגוג את הרבגוניות החברתית.

Juneteenth, שמצוין מדי שנה ב־19 ביוני , הוא היום שבו הגיע הגנרל גורדון גריינג'ר מצבא האיחוד (הצפון) לטקסס בשנת 1865 והביא את הבשורה שמלחמת האזרחים הסתיימה ועימה גם העבדות. הנשיא לינקולן חתם אומנם על הצהרת שחרור העבדים יותר משנתיים לפני כן, אך העבדות נמשכה בדרום עד תום המלחמה. רוב המדינות בארה"ב וכמה ערים גדולות מציינות את 19 ביוני כיום חופש.

"למדינות ולאזורים בעולם יש את ימי הזיכרון שלהם לציון חופש, ואנחנו נעשה את העבודה שלנו כדי להבטיח שהתאריכים הללו יהיו ימי חג בחברה בכל מקום שבו אנחנו נוכחים בעולם", כתב דורסי בטוויטר. הוא הוסיף כי 19 ביוני יהיה "יום של חגיגות, חינוך וחיבור".

טוויטר וסקוור, שהיא חברת תשלומים בטלפון נייד, הצטרפו לחברות רבות שהודיעו על תמיכה כספית במאמצים שקשורים לצדק חברתי ופרסמו הודעות נגד גזענות ואלימות משטרתית, בעקבות הריגת ג'ורג' פלויד בחנק על-ידי שוטר לבן במינאפוליס לפני כשבועיים.

טוויטר לא לבד. חברת פוקס מדיה הודיעה אתמול (ג') גם היא כי תציין את ה־19 ביוני כיום מחופש בחברה. החברה תשיק גם תוכניות מחקר עם מכללות ואוניברסיטאות של סטודנטים שחורים רבים ותבצע פעילות הסברה בין עובדיה.

חברות טק נוספות, כמו סיסקו סיסטמס, אלפאבית, אובר טכנולוג'יס ואינטל, התחייבו לתרומות של מיליוני דולר לארגונים כמו " יוזמת הצדק השוויוני", קרן "חיי שחורים נחשבים" ועוד. זאת לאחר שבשנים האחרונות חברות הטק גדולות ועמק הסיליקון באופן כללי היו מטרה לחצי ביקורת על העדר רבגוניות גזעית ואתנית בקרב עובדיהם ובדרגי הניהול. 

בשבוע שעבר, קבוצת מוצרי הטבק אלטריה הודיעה כי גם היא תציין את ה־19 ביוני כיום חג שלה, כדי להעניק לעובדים "זמן למחשבה". אלטריה, בעלת המותג מרלבורו, הודיעה גם כי תתרום 5 מיליון דולר לארגונים ארציים ומקומיים שפועלים נגד אי־שוויון גזעי.