רשתות פארם | בלעדי

רשת Be חוברת לאירוקה במלחמה מול סופר-פארם: תפתח חנות אופטיקה בתוך סניף הדגל שלה בדיזנגוף סנטר

מדובר בשיתוף-פעולה אסטרטגי עם רשת המשקפיים, שיחל כפיילוט בסניף הדגל של Be בחזית המרכז וצפוי להתרחב בהמשך לחנויות נוספות בהתאם לביקושים

סניף של רשת Be בדיזנגוף סנטר בתל-אביב / צילום: כדיה לוי, גלובס
סניף של רשת Be בדיזנגוף סנטר בתל-אביב / צילום: כדיה לוי, גלובס

רשת Be יוצאת לקרב מול סופר-פארם גם בזירת האופטיקה. ל"גלובס" נודע כי רשת הפארם מקבוצת שופרסל חוברת לחברת אירוקה לטובת הקמת מחלקת משקפיים לראשונה בתוך סניפיה. מחלקת המשקפיים הראשונה, שתשמש כפיילוט עבור השתיים, תיפתח בקומה השנייה בחנות הדגל שתפתח Be בחזית של דיזנגוף סנטר בתל-אביב בחודש יולי הקרוב.

מדובר על מחלקות בשטח של 20-30 מ"ר, בהן תמכור Be משקפי שמש ומשקפי ראייה של מגוון המותגים שמספקת אירוקה, זאת בנוסף למותגים בלעדיים אחרים שהיא תייבא באופן ספציפי עבור רשת Be.

אירוקה, שמפעילה 61 חנויות בישראל וגם מייבאת באופן עצמאי מותגי משקפיים בולטים כמו טומי הילפיגר, פנדי או ליווי'ס, תספק ל-Be לא רק את המוצרים שלה, אלא גם את אנשים המכירות שלה. רשת האופטיקה תציב איש שירות ומכירות בכל מחלקה בסניפים של Be.

המכירות של המשקפיים שיימכרו במחלקות הללו יתווספו למחזור המכירות של Be, אך שני הצדדים סירבו להשיב לשאלת "גלובס" תחת איזה מודל תתבצע המכירה - בשיטת הקונסיגנציה, או ש-Be תרכוש מלאים מאירוקה.

כך או כך, המתחרה הגדולה של Be, סופר-פארם, עומד מאחורי הקונספט של חנויות אופטיקה בתוך סניפי פארם בישראל, ומפעילה בעצמה חנויות אופטיקה בחלק ניכר מהחנויות שלה. במסגרת זו הובילה סופר-פארם מלחמת מחירים ביבואני המשקפיים הגדולים, כשהחלה לייבא מותגים מובילים דוגמת רייבאן ביבוא מקביל. סופר-פארם אף עתידה לפתוח חנות אופטיקה עצמאית באילת.

ב-Be בחרו שלא לצאת בעצמם למהלך שהיה מצריך למידה של השוק התחרותי, והעדיפו ללכת על שותף מנוסה בתחום.

כפי שנחשף ב"גלובס", החנות החדשה שתפתח Be ממוקמת בחזית של דיזנגוף סנטר בתל-אביב, בנכס שבבעלות גזית גלוב ובמיקום שבו הייתה אמורה להיפתח חנות ענק של אורבן אאוטפיטרס מקבוצת פוקס, אולם שופרסל העבירה לידיה את החוזה למתחם לאחר ושילמה לפוקס כ-10 מיליון שקל.

רשת Be מקבוצת שופרסל מפעילה כ-81 סניפי פארם, והיא עדיין מבססת את מעמדה הן מבחינת התוצאות העסקיות והן מבחינת הפריסה הגאוגרפית. ברבעון הראשון של 2020 רשת Be, שנרכשה מידי המשביר לצרכן תחת השם ניו-פארם, המשיכה להציג שורה תפעולית שלילית עם הפסד של כ-8 מיליון שקל, לעומת כ-16 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשופרסל שבניהול איציק אברכהן מייחסים את הצמצום בהפסד לעלייה של 23% בהכנסות הרשת, ל-201 מיליון שקל, בעיקר בזכות סניפים חדשים, מכירות בחנויות זהות וכן בהשפעת הקורונה, ומוסיפים כי Be גם צמצמה את הוצאותיה בזכות "התייעלות תפעולית והעמקת הסינרגיה התפעולית" שלה עם שופרסל.

בשופרסל פירטו כי במהלך הרבעון ובחודש אפריל "חל גידול מסוים" בביקוש למוצרי Be, "בעיקר באמצעות פלטפורמת האונליין", וכי היא "ממשיכה בתוכניות העבודה שלה כפי שאושרו, וצופה כי הרבעון הרביעי של שנת 2020 יהיה מאוזן תפעולית". 

מרשת Be ומרשת אירוקה לא נמסרה תגובה.