נתניהו מבהיר: "יש לי אמון מלא בג׳ראד קושנר, תרם רבות לקידום השלום במזרח התיכון״

בספרו של היועץ לבטחון לאומי הקודם שיצא לאור מתוארת שיחה שהתנהלה בינו לבין נתניהו, בה הוא מפקפק ביכולתו של קושנר להוביל מהלך ופתרון במזרח התיכון • כעת דאג ראש הממשלה להבהיר: "יש לו אמון מלא ביכולות של ג׳ראד קושנר לפתור את הסכסוך והוא דוחה כל תיאור השונה מכך"

ג'ראד קושנר ובנימין נתניהו / צילום: קובי גדעון/לע"מ
ג'ראד קושנר ובנימין נתניהו / צילום: קובי גדעון/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב (ה׳) הודעה בשפה האנגלית, לפיה יש לו אמון מלא ביועצו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וחתנו - ג׳ראד קושנר. הודעת נתניהו מגיעה לאור פרסום חלקים מספרו של היועץ לבטחון לאומי הקודם, ג׳ון בולטון, "החדר שבו זה קרה". באחד מהפרקים מספר בולטון על שיחה שהתנהלה בינו לבין נתניהו, בה הוא מפקפק ביכולתו של קושנר להוביל מהלך ופתרון במזרח התיכון.

בולטון כתב כי נתניהו היה ספקן בנוגע להטלת משימת פתרון הסכסוך על קושנר. "הוא נהג כפוליטיקאי ולא התנגד לרעיון בפומבי, אבל כמו רבים בעולם, הוא תהה למה קושנר חשב שהוא יוכל להצליח היכן שקיסינג'ר ודומיו כשלו".

נתניהו כתב הערב כי ״יש לו אמון מלא ביכולות של ג׳ראד קושנר לפתור את הסכסוך והוא דוחה כל תיאור השונה מכך. קושנר תרם רבות לקידום השלום במזרח התיכון״, כך אמר נתניהו.

עוד ציין נתניהו כי צוות המזרח התיכון שהובל על ידי קושנר הצליח לנסח את עקרונות טראמפ לתוך חזון מלא ֿהמציע פתרון ריאליסטי לאזור המזרח התיכון.

״לקושנר היתה גם תרומה להחלטות היסטוריות של טראמפ להכיר בירושלים, להעביר את השגרירות ולהכיר בריבונות ישראל על רמת הגולן. הוא קידם את יחסי ישראל והעולם הערבי״, כתב נתניהו.