פריגו ממשיכה להתמקד: מוכרת בהפסד פעילות גנרית תמורת 195 מיליון דולר

חברת Rosemont, הפועלת בתחום תרופות המרשם הגנריות, מכרה פריגו לקרן פרייבט אקוויטי, לאחר שרכשה אותה ב-2013 תמורת 283 מיליון דולר

לפני כשנתיים הודיעה פריגו  על כוונתה לצאת מתחום תרופות המרשם, ולמרות שניסיונותיה למכור או לפצל את פעילותה בתחום הופסקו, בסוף השבוע היא דיווחה על צעד בכיוון: מכירת חברת Rosemont Pharmaceuticals העוסקת בתחום תרופות המרשם הגנריות לקרן פרייבט אקוויטי בריטית תמורת 156 מיליון פאונד (ליש"ט), שהם כ-195 מיליון דולר. העסקה נחתמה והושלמה ביום החתימה.

Rosemont שהוקמה ב-1967 מייצרת תרופות נוזליות שונות. פריגו רכשה את החברה בשנת 2013 אז שילמה תמורתה 283 מיליון דולר. בשנת 2019 תרומת החברה לתוצאות פריגו הייתה 53 מיליון דולר בהכנסות ו-12 סנט ברווח הנקי המתואם למניה, מתוך הכנסות של 4.8 מיליארד דולר ורווח נקי מתואם של 4.03 דולר למניה בפריגו כולה. תוצאות החברה הנמכרת נכללו בדוחות פריגו בתחום ה-Self Care לצרכן בשווקים הבינלאומיים.

מניית פריגו נסחרת בבורסות ניו יורק ות"א ושווי השוק שלה הוא 7.5 מיליארד דולר, לאחר ירידה של 71% במניה מהשיא של אפריל 2015 (עלייה של 25% בשנה האחרונה).

פריגו שינתה בשנים האחרונות את האסטרטגיה שלה, והיא מגדירה את עצמה כחברה בתחום ה-Self Care, כלומר חברה המציעה מוצרים בתחום איכות החיים ומניעת מחלות לצרכנים, ופחות בתחום הבריאות. פריגו קיוותה כאמור למכור את פעילות תרופות המרשם שלה בעסקה שהייתה אמורה להתבצע בכ-2.5 מיליארד דולר. פעילות זו כוללת גם את המפעל של פריגו בירוחם שבו מועסקים כמה מאות עובדים, ובשנה שעברה נחתם הסכם שכלל הבטחה שהמפעל לא יועתק מירוחם במשך 5 שנים. עם זאת, מכירת הפעילות לא יצאה אל הפועל עד כה.

השקיעה בחברת קנאביס וגייסה אג"ח

לדברי מנכ"ל פריגו, מורי קסלר, "אנחנו שמחים להגיע להסכם למכירת עסקי Rosemont שאינם חלק מעסקי הליבה של פריגו. העסקה הזו, שהושגה במכפיל רווח תפעולי מתואם אטרקטיבי של 10, היא דוגמה למחויבות של פריגו לשינוי אופיה לחברה מכוונת-צרכנים ו-Self Care, תוך המשך ייצור ערך לבעלי המניות. אנו מודים לעובדי Rosemont ובטוחים שהעסק ימשיך להצליח תחת הבעלות החדשה".

מכירת Rosemont מגיעה בהמשך למהלך נוסף שביצעה פריגו בשבוע שעבר, כחלק מהאסטרטגיה שלה - השקעה בחברת הקנאביס האמריקאית Kazmira בהיקף 50 מיליון דולר (מתוכם 15 מיליון דולר באופן מיידי) וחתימה על הסכם הפצה עמה.

פריגו גם הודיעה בשבוע שעבר על גיוס של 750 מיליון דולר באמצעות הנפקת איגרות חוב, שנושאות ריבית שנתית של 3.15% ומיועדות לפירעון בשנת 2030. היקף הגיוס נטו היה כ-737 מיליון דולר, ופריגו מייעדת את הכסף להחזר חוב קודם, בריבית גבוהה יותר.