נתניהו "מבקש לחקור" את הדלפת דברי ראש השב"כ ושידורם בערוץ 12

רה"מ הגיב הבוקר לשידור דבריו של ראש השב"כ נדב ארגמן: "אסור לנו שהדבר הזה ישתרש, אסור לנו שהדבר הזה יישנה" • ל"גלובס" נודע כי בשב"כ נדהמו אתמול לגלות את ההקלטה ואת השמעת דבריו של ראש השב"כ במהלך הדיון

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (ב') לשידור דבריו של ראש השב"כ נדב ארגמן אתמול במהדורת חדשות 12. בפתח ישיבת קבינט הקורונה אמר נתניהו: "אני מבקש קודם כל לפתוח באירוע החמור של הקלטת קבינט הקורונה ששודרה בתקשורת. אני לא זוכר בכל שנותיי כראש הממשלה שנעשה דבר כזה. לא מתוך ישיבת ממשלה ולא מתוך קבינט, דיון עם ראש השב"כ, זה דבר חמור ביותר. זה דבר שאי-אפשר לעבור עליו לסדר היום. אני מבקש מכל הגורמים, לרבות היועץ המשפטי לממשלה, לאפשר חקירה יסודית. אסור לנו שהדבר הזה ישתרש, אסור לנו שהדבר הזה יישנה".

ראש השב"כ נדב ארגמן לא הגיב לתוכן השידור אתמול בחדשות 12. עמית סגל, הפרשן הפוליטי של הערוץ, שידר חלקים מתוך ישיבת הממשלה, בה דיבר ארגמן ואמר: "מה שאני מבקש זה ששב"כ לא נכנס כרגע לחקיקה ראשית. מה שצריך ברמת ההכשרה למקצוע ששב"כ יהיה מוכן לתת פתרון במקרה שתהיה התפרצות ואין מענה, ולעבוד חזק למען הפרויקטור שיודע לנהל את זה, בשביל שיהיה פתרון אזרחי למדינת ישראל לשנים הקרובות".

"תת-אלוף מנהל את העניין הזה, וזה בדיוק הפתרון - ולא שהשב"כ יעשה את זה", אמר ארגמן. "זה אומר שצריך להיות מספיק שיודעים לעשות את זה - יודעים לבוא בדברים עם אותם חולים ולסגור מעגל מקצה לקצה תוך פרק זמן קצר. כשמדובר ב-200, 300, 400 חולים, ניתן לעשות את זה: כשמדובר באלפים, אי-אפשר לעשות את זה כנראה בשיטה הזאת, וצריך ללכת לטכנולוגי".

לדברי ראש השב"כ, "במצב שיש תחלואה רחבה מאוד, ולא יהיה פתרון אחר, יהיה נכון להעביר אל השירות (שב"כ). אני מבקש מאוד מאוד מאוד לא להיכנס לחקיקה ראשית של שב"כ בשלב זה".

שידור דבריו של ארגמן, בקולו, הוא אכן אירוע חריג ביותר. ל"גלובס" נודע כי בשב"כ נדהמו אתמול (א') לגלות את ההקלטה ואת השמעת דבריו של ארגמן במהלך הדיון. עבורם זהו אירוע חסר תקדים.