שוק הביטקוין מתכונן לסופ"ש לוהט: פקיעת אופציות בשווי קרוב למיליארד דולר

ביום שישי הקרוב צפויות לפקוע יותר מ-100 אלף אופציות על ביטקוין בשווי כולל של 930 מיליון דולר - כ-70% משווי כלל האופציות על ביטקוין הנסחרות בשווקים הפיננסיים • אירוע בסדר גודל כזה עשוי להגביר את תנודתיות המחיר של ביטקוין

ביטקוין / אילוסטרציה: shutterstock
ביטקוין / אילוסטרציה: shutterstock

סוחרים ומשקיעים בשוק המטבעות הדיגיטליים נערכים לאירוע דרמטי, שעשוי לטלטל את השוק בסוף השבוע הקרוב, כאשר יותר מ-100 אלף אופציות על ביטקוין, בשווי כולל של 930 מיליון דולר, צפויות לפקוע ביום שישי, 26 ביוני.

על פי דיווח שפורסם היום (ב') באתר "פורבס", ההיקף הכספי של האופציות על ביטקוין שמועד פקיעתן נקבע ליום שישי הקרוב, שווה בגודלו לכ-70% מכלל האופציות על ביטקוין הנסחרות בשווקים הפיננסיים, או מה שנקרא באנגלית Bitcoin open interest market. האפשרות של מחזיקי האופציות לרכוש מחדש את האופציות שמועדן יפקע, צפויה לגרום לעלייה בתנודתיות של מחירי הביטקוין בסוף השבוע.

מתחילת השנה עלה מחירו הדולרי של ביטקוין (BTC) ביותר מ-30%, כשהיום בשעות הצהריים הוא נסחר במחיר של כ-9,400 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. המחיר משקף לביטקוין שווי שוק נוכחי של יותר מ-173 מיליארד דולר - קרוב ל-65% משוויו של כלל שוק הקריפטו, שבו נסחרים כ-5,600 סוגי מטבעות דיגיטליים.

על פי הדיווח ב"פורבס", היקפים גדולים של פקיעת אופציות על ביטקוין עוררו בעבר תנודות משמעותיות במחיר המטבע הדיגיטלי. על פי נתוני חברת המחקר Skew, היקפן הכולל של האופציות על הביטקוין הנסחרות בשווקים עלה באחרונה לכ-1.3 מיליארד דולר - פי שניים מההיקף שנרשם לפני כחודשיים. אף שבאחרונה אופציות על ביטקוין התחילו להיסחר גם בבורסות מפוקחות, כמו בורסת CME האמריקאית, כ- 77% מהאופציות הפתוחות על ביטקוין נסחרות בבורסה הפנמית Deribit, לדברי Skew.

באופן כללי, שוק האופציות מתפלג כיום באופן שווה בין חוזים "דוביים" לחוזים "שוריים" - מה שמבטא נייטרליות ביחס למחיר הביטקוין. עם זאת, בין האופציות הנסחרות בבורסת CME, כ-75% מהחוזים מהמרים כי מחירו של הביטקוין יעלה לרמה של 11 אלף דולר או יותר.

למרות העלייה שנרשמה באחרונה בעניין של משקיעים באופציות ובחוזים עתידיים על ביטקוין, רוב רוכשי הביטקוין מחזיקים במטבע הדיגיטלי לטווח ארוך ואינם סוחרים בו בתדירות גבוהה. על פי דוח שפרסמה בשבוע שבעבר חברת המחקר Chainalysis, רבים בשוק מתייחסים אל הביטקוין כאל "זהב דיגיטלי". 

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.