אדלשטיין: "לא נגיע בשלב זה לסגר טוטאלי, אבל שיתוף פעולה של התושבים חשוב"

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, קיים היום תדרוך עיתונאים בתום "סיור קורונה" שערך בבתי חולים ובמחסני חירום במרכז הארץ • במסגרת התדרוך, אדלשטיין הודיע כי ישנם כמה אזורים ברחבי ישראל המוגדרים ככתומים-אדומים, ויכול להיות שבמהלך היום תודיע הממשלה על הפיכתם לאזורים מוגבלים

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, קיים היום תדרוך עיתונאים בתום "סיור קורונה" שערך בבתי חולים ובמחסני חירום במרכז הארץ. במסגרת התדרוך, אדלשטיין הודיע כי ישנם כמה אזורים ברחבי ישראל המוגדרים ככתומים-אדומים, ויכול להיות שבמהלך היום תודיע הממשלה על הפיכתם לאזורים מוגבלים. "אני מבקש מהתושבים לקבל זאת בהבנה", אמר אדלשטיין. "זה לצורך טיפול בתושבים. לא נגיע בשלב זה לסגר טוטאלי, אבל שיתוף פעולה של התושבים חשוב".

לפי אדלשטיין, התדרוך התקיים בבית החולים שיבא כדי להמחיש את מורכבות הטיפול במחלה וההיערכות לחורף. "רק אתמול בקבינט הקורונה דנו בתרחישי ייחוס למקרה שבו לא נצליח לעצור את העלייה במספרי החולים, ובחורף נהיה בגל שני של חולים קשים ומונשמים", אמר השר. "ביקשתי לקיים את התדריך הזה כאן מפני ששומעים על תוספת מיטות וחושבים שצריך לנסוע לחנות רהיטים ולקנות מיטה. מה שאתם רואים כאן, אלו מיטות שהוכנו לחולים קשים. כל מיטה כאן היא מעבדה בפני עצמה, שלא נדבר אל הצוות הרפואי וכוח העזר שמטפלים בחולים. אנחנו נערכים לתרחישים הקשים, בתקווה שלא יבואו. ברור לנו שהמשימה העיקרית שלנו היא לשטח את עקומת החולים, שעולה אמנם לא בצורה דרמטית, אך בצורה עקבית מדי יום".

באשר לקטיעת שרשרת ההדבקה, אומר אדלשטיין כי "כדי לעשות זאת, הגדלנו את מספר הבדיקות. אנחנו בממוצע של 15 אלף בדיקות ליום, וזה רק שלב ראשון. קיצור שלב התשובות לבדיקה דורש היערכות במעבדות. קיבלנו 40 תקנים לעובדים נוספים, אבל גם לאחר ביקור במעבדות כאן, אני רוצה לומר שהתהליך יותר מורכב. לאתר את האנשים, להכשיר אותם, בהתחשב בתנאי שכר הדורשים שיפור - זו משימה שאנחנו צריכים לעמוד בה".

החקירות האפידימיולוגיות מתבצעות בקצב לא מספק, ובכוח אדם דל. על כך, אמר השר כי "ברור שלטפל ב-40 חולים ולבדוק את המגעים שלהם זה דבר אחר, אבל עניין אחר כשמתקרבים ל-300 חולים. בעקבות פרסום המודעות לסטודנטים, קיבלנו היענות מדהימה של יותר מ-3,000 איש. מצאנו 283 איש, ו-190 עובדים חדשים נקלטים היום, כדי לסייע לאחיות שמבצעות את החקירה האפידימיולוגית. כולי תקווה שבשבוע הבא נראה את התוצאות. אם נצליח לקטוע את שרשרת ההדבקה, נוכל להשפיע על העקומה".