מרצדס ואנבידיה הכריזו על שיתוף פעולה אסטרטגי

החברות יפתחו ביחד מערכת מחשוב לנהיגה אוטומטית עבור רכבי העתיד של יצרנית רכבי היוקרה • מייסד ומנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג: " נחולל מהפכה בחוויית הבעלות על מכונית, ונהפוך את תוכנת המכונית לניתנת לתכנות ושדרוג מתמידים באמצעות עדכוני תוכנה"

מכונית של מרצדס / צילום: Shutterstock
מכונית של מרצדס / צילום: Shutterstock

ענקית השבבים לבינה מלאכותית ומעבדים גרפיים אנבידיה הכריזה הערב על שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום הבינה המלאכותית עם יצרנית רכבי היוקרה מרצדס בנץ. החברות הודיעו כי ישתפו פעולה ביצירת מערכת מחשוב ותשתית בינה מלאכותית לכלי רכב. המערכות שיפותחו במשותף יושקו החל מ-2024 בצי מכוניות הדור הבא של מרצדס בנץ ויאפשרו פונקציות שונות של נהיגה אוטומטית, הניתנות לשדרוג.

על פי הודעת אנבידיה, "הארכיטקטורה החדשה תהיה מוגדרת תוכנה ותתבסס על מערכת הנהיגה האוטונומית NVIDIA DRIVE. המערכת תסופק כחלק מהסטנדרט בכל כלי הרכב של הדור הבא של מרצדס ותאפשר פונקציונליות נהיגה אוטומטית מתוחכמת. מאפיין מרכזי יהיה היכולת לתכנת נהיגה אוטומטית במסלולים קבועים מכתובת לכתובת. בנוסף, המכוניות יצוידו באפליקציות עתידיות רבות של בטיחות ונוחות. הלקוחות יוכלו לרכוש ולהוסיף יכולות ואפליקציות תוכנה, בעוד עדכוני תוכנה יסופקו במהלך חיי המכונית".

יו"ר הדירקטוריון של דיימלר ומנהל מרצדס-בנץ אולה קלניוס אמר כי "הפלטפורמה העתידית שעליה אנו מכריזים היום תהפוך למערכת מרכזית יעילה ומוגדרת תוכנה בכלי הרכב העתידיים של מרצדס-בנץ. ארכיטקטורת מחשוב הבינה המלאכותית של אנבידיה תסייע לנו לייעל את המסע לקראת נהיגה אוטונומית. היכולות והשדרוגים החדשים יורדו היישר מהענן וישפרו את הבטיחות, יגדילו את הערך ויגבירו את ההנאה אשר כל לקוחות מרצדס-בנץ שואבים מהנהיגה במכוניות שלנו".

מייסד ומנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג / צילום: Tyrone Siu, רויטרס
 מייסד ומנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג / צילום: Tyrone Siu, רויטרס

מייסד ומנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, אמר "מהדיונים הנרחבים שערכנו עם אולה וצוותו, ברור שיש לנו חזון משותף למכונית העתיד. יחדיו, נחולל מהפכה בחוויית הבעלות על מכונית, נהפוך את תוכנת המכונית לניתנת לתכנות ושדרוג מתמידים באמצעות עדכוני תוכנה. כל מכונית עתידית של מרצדס-בנץ עם מערכת NVIDIA DRIVE תלווה בצוות של מהנדסי בינה מלאכותית ותוכנה מומחים אשר ימשיכו ויפתחו, ילטשו וישפרו את המכונית בהתמדה לאורך חייה".