למונייד חשפה את השווי בהנפקה - וכמה שוות המניות שמחזיקים המייסדים?

בלמונייד רוצים לגייס כ-275 מיליון דולר לפי שווי של 1.15 מיליארד דולר לפני הכסף • השווי משקף למניות המייסדים שווי של 85-95 מיליון דולר

שי וינינגר (מימין) ודניאל שרייבר, מייסדי למונייד / צילום: שלומי יוסף, גלובס
שי וינינגר (מימין) ודניאל שרייבר, מייסדי למונייד / צילום: שלומי יוסף, גלובס

חברת למונייד שואפת לבצע את ההנפקה לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר לפני הכסף, כך עולה מתשקיף מעודכן שפרסמה החברה. סכום הגיוס ושווי החברה לאחר הכסף (כלומר כולל הכסף שנכנס לקופה) תלוי במספר המניות שהחברה תנפיק בסופו של דבר. בשלב ראשון החברה תנפיק 11 מיליון מניות במחיר של בין 23 ל-26 דולר, כלומר בין 253 ל-286 מיליון דולר. המניות החדשות יהוו 20% מהחברה, כך שהשווי לאחר הכסף יעמוד על 1.35 מיליארד דולר בממוצע.

בהנפקה יש לחתמים אופציה להנפיק מניות נוספות, במקרה הזה של 1.65 מיליון מניות. מימוש האופציה יעלה את היקף הגיוס ל-290-330 מיליון דולר. לקראת ביצוע ההנפקה יחליטו בלמונייד את מחר המניה הסופי שגם יכול להיות גבוה או נמוך מטווח המחירים הנוכחי.

למונייד גם חשפה בתשקיף את שיעור האחזקות של כל אחד מבעלי המניות. המייסדים דניאל שרייבר ושי וינינגר מחזיקים ב-8% ו-9% בהתאמה לפני ההנפקה (6.4% ו-7.2% לאחר ההנפקה). כלומר שווי המניות שלהם עומד על 86 מיליון דולר ו-97 מיליון דולר בהתאמה. סופטבנק מחזיקה ב-27% מהמניות לפני ההנפקה (21.8%), הקרנות סקויה ואלף ב-10.3% כל אחת (8.3%), ג'נרל קטליסט ב-7.3% (5.9%), ו-XL Innovate ב-5.2% (4.2%).

מתשקיף החברה, שפורסם לפני שבועיים וחצי, עולה כי הכנסות החברה ב-2019 הסתכמו ב-67.3 מיליון דולר, גידול של 200%. ברבעון הראשון של 2020 עמדו הכנסות למונייד על 26.2 מיליון דולר, לעומת 11 מיליון דולר ברבעון המקביל. לחברה יש הוצאות גבוהות על שיווק ומכירות - 50% מכלל ההוצאות - ובשנה שעברה החברה רשמה הפסד חשבונאי של 108 מיליון דולר, כלומר פי 1.6 מההכנסות. הוצאות משמעותיות נוספות הן על ביטוחי משנה, כדי לצמצם את החשיפה של החברה, והן היוו כרבע מהוצאות החברה. בסך הכל הוצאות למונייד הסתכמו ב-175 מיליון דולר.

למונייד, המעסיקה 329 עובדים (מתוכם 123 בישראל), היא חברת ביטוח שמתבססת על ביג דאטה ובינה מלאכותית. החברה החלה לפעול בניו יורק לפני כארבע שנים, ומאז קיבלה רישיון לפעול כחברת ביטוח במרבית מדינות ארצות-הברית. בשנה שעברה החלה החברה להיכנס גם לשוק האירופי.

בלמונייד ציינו בעבר כי הם אוספים פי מאה יותר נתונים מחברות ביטוח מסורתיות, ועל בסיסם היא מבטיחה להיות זולה ויעילה יותר, וכן מדויקת יותר בתמחור הפוליסות. טכנולוגיית הבינה המלאכותית שמשמשת את החברה כוללת אלגוריתמים שמיועדים לבדוק את פוליסות המבוטחים ולמנוע הונאות. הטכנולוגיה הזו מאפשרת ללמונייד העביר למבוטחים תשלום במשך זמן קצר מרגע קבלת התביעה, שמגיע בחלק גדול מהתביעות לשניות בודדות.