קבינט הקורונה החליט: הגבלת התקהלות עד ל-50 איש

באולמות ומופעי תרבות יהיה מותר להכניס עד 250 משתתפים • שר הביטחון בני גנץ דורש להעביר את הטיפול האופרטיבי במשבר הקורונה למשרד הביטחון

ישראלים מבלים על חוף הים בתל אביב, החודש / צילום: Amir Cohen, רויטרס
ישראלים מבלים על חוף הים בתל אביב, החודש / צילום: Amir Cohen, רויטרס

ישיבת קבינט הקורונה הסתיימה ובמהלכה הוחלט להגביל התקהלויות והתכנסויות חברתיות.

באולמות ומופעי תרבות יהיה מותר להכניס עד 250 משתתפים, בריתות מילה והלוויות עד 50 משתתפים. בחתונות עד ל-9 ביולי, יותר להכניס עד 250 משתתפים. קבינט הקורונה קורא לבעלי האולמות לערוך כמה שיותר מן האירועים במקומות פתוחים. החל מ-9 ביולי ועד 31 ביולי, יתבקשו מקומות החתונה להכניס לחללים הסגורים עד ל-100 איש. באשר לבתי כנסת, מסגדים והתקהלויות אחרות, יותר כינוס של עד 50 איש.

עוד הוחלט שמבחני האוניברסיטאות יועברו למבחנים מקוונים, למעט מקרים עליהם יוסכם בין משרד הבריאות למשרד המל"ג.

במגזר הציבורי, 30% מן העבודה תתבצע מן הבתים, בהתאם להסדרים שייקבעו ע"י נציב שירות המדינה ותוך גמישות ניהולית של מנכ"ל המשרד הרלבנטי.

במהלך הדיון דרש שר הביטחון בני גנץ להעביר את הטיפול האופרטיבי במשבר הקורונה למשרד הביטחון. "אנחנו חייבים להסכים על ניהול יעיל יותר של האופרציה וקבלת ההחלטות. הרגולציה מלמעלה עד למטה צריכה להיות במשרד הבריאות והביצוע במשרד הביטחון ופיקוד העורף שיש לו את כלי הביצוע הטובים ביותר - ממלוניות ועד קשר ישיר עם כל הרשויות", אמר גנץ.

גנץ: הארכת דמי אבטלה לחל"ת לחצי שנה

בהמשך, בישיבת סיעת כחול לבן בכנסת, אמר גנץ כי הארכת דמי האבטלה למי שנמצא בחל"ת עד לחודש אוגוסט הנה "פלסטר שלא באמת יעצור את הדימום לאורך זמן".

לדבריו, כחול לבן "תפעל במסגרת דיוני התקציב, להארכת דמי האבטלה לעובדים בחל"ת לפחות למשך חצי שנה, וגם לעידוד הכשרות מקצועיות והשמה בכדי שנוכל להניע מוקדם ככל האפשר את גלגלי המשק. זה לא הכל. לצד אלה, עלינו להמשיך ולעודד מעסיקים שיחזירו עובדים מחל"ת באמצעות תמריצים והשקעות".

בישיבת סיעת הליכוד אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אנחנו כל הזמן הזה בתוך המתח הזה שבין שמירה על הכלכלה לבין שמירה על הבריאות והחיים. במסגרת הזאת אתמול שר האוצר ואני החלטנו על הארכת תקופת הזכאות של דמי האבטלה עד לאמצע אוגוסט. מכאן אני הולך לישיבה עם שר האוצר ויועצים כלכליים. אני מתכוון להיכנס בכל הכוח לנושא הכלכלי. גם לדאוג שהכסף שהובטח יגיע לאנשים וגם להביא תוכניות חדשות וחדשניות כדי להניע את הכלכלה שלנו".