אחראית משאבי אנוש באדידס פרשה לאחר ביקורת עזה מעובדים שחורים

במזכר לצוות שלה כתבה הממונה העולמית על משאבי האנוש באדידס שתמיד התייצבה נגד גזענות ופעלה כדי ליצור סביבה שוויונית יותר, "אך אני מכירה בכך שההתמקדות בי הפכה למטרד שמונע מהחברה לנוע קדימה"

רבגוניות בתצוגת אופנה של אדידס / צילום: Vianney Le Caer/Invision, AP
רבגוניות בתצוגת אופנה של אדידס / צילום: Vianney Le Caer/Invision, AP

קארן פרקין, הממונה העולמית על משאבי האנוש בחברת אדידס, פורשת מהחברה בעקבות תלונות של כמה עובדים על תרבות ארגונית לא נאותה בחברת ציוד הספורט הענקית, והעדר הרבגוניות בכוח העבודה שלה.

"החלטתי לעזוב ולסלול את הדרך לשינוי", כתבה פרקין במזכר לצוות שלה. היא כתבה שתמיד התייצבה נגד גזענות ופעלה כדי ליצור סביבה שוויונית יותר, "אך אני מכירה בכך שההתמקדות בי הפכה למטרד שמונע מהחברה לנוע קדימה".

קבוצת עובדים באדידס פנתה בחודש שעבר למועצת הפיקוח של החברה בבקשה לבדוק אם פרקין אימצה את הגישה הנכונה לטיפול בנושאי גזע במקום העבודה. אדידס הגיבה אז בהודעה שבה נאמר "אנחנו דוחים בתקיפות את כל ההצהרות שנעשו במכתב למועצת הפיקוח".

במפגש עם עובדים במטה בבוסטון של ריבוק, שבבעלות אדידס, בשנה שעברה אמרה פרקין שגזענות היא "רעש" שנדון רק באמריקה, ושהיא לא מאמינה שלריבוק יש בעיה של גזענות.

ב-12 ביוני מסרה פרקין שהיא "הייתה צריכה לבחור מילה טובה יותר" בפגישה בריבוק, לפי מסר שהיא העלתה לרשת התקשורת הפנימית של אדידס. היא הוסיפה ש"זו הייתה אחריותי להבהיר את העמדה הברורה שלנו נגד אפליה, ואת זה לא עשיתי. אם פגעתי במישהו, אני מתנצלת". בתגובה קראו לה עשרות עובדים לפרסם התנצלות אמיתית יותר, וכמה מהם כינו את הודעתה "התנצלות בלי להתנצל".

איגור לנדאו, יו"ר מועצת הפיקוח של אדידס, מסר בהודעה לעיתונות שפרקין פעלה תמיד לטובת האינטרסים של החברה ואנשיה. "ההחלטה שלה לעזוב את החברה משקפת את מחויבות הזו ואת האמונה שמנהל משאבי אנוש חדש יניע בצורה הטובה ביותר את קצב השינוי שאדידס צריכה כעת".

בעקבות הריגתו של ג'ורג' פלויד ב־25 במאי, אדידס כמו מותגים רבים אחרים פרסמה במדיה החברתית מסרים נגד גזענות, אך כמה עובדים שחורים במשרדי חברה בארה"ב מסרו לעיתון שהתרבות התאגידית בחברה הגרמנית רחוקה מלהיות שוויונית.

אדידס התחייבה להגדיל את מספר העובדים השחורים ולהשקיע 120 מיליון דולר במטרות צדק חברתי וקהילות שחורות. לפחות 30% ממקומות העבודה החדשים באדידס וריבוק יהיו של שחורים ולטינים, והחב רה תממן 50 מלגות לסטודנטים שחורים בכל שנה במשך חמש שנים.