היום שאחרי לפידות ונוה: "עם כל הכבוד זה לא שמדובר באלי הורוביץ שעזב את טבע"

מנייתה של שיכון ובינוי מגלמת את העזיבה של המנכ"ל לפידות ובשוק מגלים אדישות להודעה הרשמית • כלל ביטוח מטפסת כחלק מהמגמה בבורסה • זהות המחליפים אצל שתי החברות צפויה לרכז עניין

דני נוה ואיל לפידות / צילום: שלומי יוסף, איל יצהר, גלובס
דני נוה ואיל לפידות / צילום: שלומי יוסף, איל יצהר, גלובס

את מחצית השנה הראשונה של 2020 מסכמות שיכון ובינוי  וכלל ביטוח  עם עזיבתם הרשמית של המנכ"ל אייל לפידות ויו"ר כלל דני נוה. לפידות הועזב בצל ניסיון הדחה מצד בעל השליטה נתי סיידוף והיו״ר תמיר כהן; ודני נוה עזב לאחר שהדירקטוריון דחה את רצונו לדון בסוגיית המשך כהונתו של המנכ"ל יורם נווה.

ההודעה על סיום תפקידם פורסמה אתמול באופן רשמי אך מדובר בסוף זמני לסיפור עבור שתי החברות, כאשר המשקיעים ממתינים לדעת את זהות המחליפים שצפויה להשפיע מהותית על מניותיהן של שיכון ובינוי וכלל ביטוח.

בינתיים בבורסה, המשקיעים בתל אביב אדישים לדיווח על סיום תפקידם של השניים כאשר המניות של שיכון ובינוי וכלל ביטוח נסחרות בדומה למגמה בשוק. ההודעה על עזיבתו של לפידות את שיכון ובינו מגולמת כיום במחיר המניה, שהתרסקה עם היוודע דבר העזיבה בכ-17% ביום אחד, ונסחרת כעת 20% מתחת לשווייה ערב הזעזוע בחברה עם ההדלפה כי יחסי המנכ"ל לפידות ובעל השליטה סיידוף עלו על שרטון.

עם חשיפת "גלובס" ב-25 למרץ אשתקד כי לפידות צפוי להתמנות למנכ"ל שיכון ובינוי מנייתה פתחה במהלך עליות מתמשך, ולמרות הנפילה שהורגשה בערכה עם הדיווח על עזיבתו הצפויה, שיכון ובינוי נושקת לשווי שוק של כ-5 מיליארד שקל, ונסחרת כ-80% מעל ערכה ערב מינויו של לפידות אשתקד.

לדברי שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של ואליו בייס: "עם כל הכבוד והערכה לא מדובר באלי הורוביץ שבנה את טבע ועוזב אותה אחרי 40 שנה אלא במנהל מוכשר שהטיל זרקור על המקומות שצריך לתקן והלך. בסופו של דבר הצוות בשיכון ובינוי הוא אותו צוות, מלבד שני עובדים שבאו עם לפידות. בשנה הזו אישור הסכם הגג ברמת גן מספק רוח חיובית עבור שיכון ובינוי, והשוק רואה את זה מתחיל לקרות. את התוכנית שלפידות הציג לאחרונה הדירקטוריון ימשיך לבצע.

"לגבי החילוף הצפוי אני מניח שהמנכ"ל הבא יהיה מתוך החברה. אני רואה עוד הרבה פוטנציאל לחברה. עוד נכון שם עתיד גדול לאחר שהשוק היה שלילי בצל הקורונה. בשיכון ובינוי יש כעת על בית שרוצה פי 5 על הכסף שלו. יש עוד המון פוטנציאל בחברה ואני בטוח שיממשו אותו. אם תמיר כהן יהיה המנכ"ל, יש לו גם מניות בחברה, יש לו אינטרס גדול להשביח את החברה. יש הרבה עבודה, אבל אם יעבדו כמו שצריך יעשו הרבה כסף", אמר ליפמן.

לגבי כלל ביטוח, מנייתה ספגה לאחרונה מפלה כחלק מהירידות החדות שנרשמו בסקטור כולו לצד ההפסדים הכבדים בענף הביטוח. כעת מניית כלל ביטוח היא מטפסת בכ-5% כחלק מהסנטימנט החיובי בבורסה היום. הפרשייה על כוונת היו"ר דני נוה להדיח את המנכ"ל יורם נווה פוצצה בתחילת מאי, וכעת כאמור מגיע לסיומה החלקי, כאשר זהות היור הבא צפויה לרכז עניין.