"הגבלת המסעדות ומקומות הבילוי ל-50 איש, משמעותה סגירת הענף"

בענף המסעדנות מגיבים בחשש רב לדיווחים על כך שמשרד הבריאות ממליץ לקבינט הקורונה להגביל את כמות הלקוחות במסעדות ובמקומות הבילוי בשל העלייה בתחלואה • יו"ר איגוד המסעדות, שי ברמן: "הפתרון של סגירת העסקים, מוצה. ממשלת ישראל תאלץ למצוא פתרון אחר למחדליה"

ברים ומסעדות בפתיחה לאחר הסגר ממושך / צילום: כדיה לוי, גלובס
ברים ומסעדות בפתיחה לאחר הסגר ממושך / צילום: כדיה לוי, גלובס

היסטריה בענף המסעדות על רקע הערכות כי בישיבה של קבינט הקורונה, שתתכנס בעוד כשעה, יוחלט על מגבלות נוספות וחריפות לענף. זאת על רקע דיווחים כי המלצת משרד הבריאות הנה הגבלת מסעדות ומקומות בילוי ל-50 איש בלבד, וזאת בניגוד למגבלות גמישות בהרבה הקיימות היום.

לדברי יו"ר איגוד המסעדות, שי ברמן: "תעשיית המסעדות לא תוכל לעמוד בסגר נוסף. הגבלת תפוסת הקהל במסעדות ומקומות בילוי לחמישים איש, משמעותה סגירת הענף ופיטורי כל העובדים. הפתרון של סגירת העסקים, מוצה. ממשלת ישראל תאלץ למצוא פתרון אחר למחדליה".

רק לפני כחודש, אחרי למעלה מחודשיים של הסגר, הורשו המסעדות, בתי הקפה, והברים בישראל להיפתח. גם הפתיחה הזו נקבעה תחת מגבלות ביניהן מרחק של לפחות מטר וחצי בין שולחן לשולחן, שימוש בתפריטים חד פעמיים ועוד. לפי ההנחיות שנקבעו במאי, מספר הלקוחות המקסימלי המותר בחלל הפנימי של מסעדה, בו זמנית, יהיה בהתאם לתפוסה המותרת לפי רישיון העסק, למעט בעסקים שיכולים להכיל יותר מ-100 לקוחות, שם מספר הלקוחות לא יעלה על 85% מהמותר ברישיון עסק.

אלא שכעת, על רקע מספר נדבקים גבוה בהרבה, במשרד הבריאות עשויים להמליץ, כך מעריכים בענף ההסעדה, להחמיר את ההנחיות הללו.