מנכ"ל גילת יונה עובדיה עוזב את תפקידו במפתיע

סמנכ"ל הכספים עדי צפדיה יחליפו כמנכ"ל זמני, ועובדיה ימשיך לייעץ לחברה בתהליך המיזוג עם קומטק • זכאי לבונוס של מיליון דולר בגין המכירה לקומטק

גילת לווינים / צילום: תמר מצפי, גלובס
גילת לווינים / צילום: תמר מצפי, גלובס

מנכ"ל גילת, יונה עובדיה, עוזב את התפקיד לאחר קצת יותר מארבע שנים. העזיבה נעשית בעיתוי מעורר תמיהה, משום שהעסקה למכירת גילת לחברת קומטק מארה"ב טרם הושלמה. לרוב, מנכ"לים שמתכננים לעזוב על רקע שינויי בעלות בחברה, עושים זאת לאחר השלמת העסקה ולא לפני כן.

לפי הודעת גילת , עובדיה מסיים את תפקידו באופן מיידי. עדי צפדיה, סמנכ"ל הכספים ואינטגרציה בגילת, יכהן כמנכ"ל החברה הזמני, ואילו עובדיה ימשיך כיועץ לחברה ויסייע בתהליך המיזוג עם קומטק.

כפי שאישרה אסיפת בעלי המניות של גילת, עובדיה זכאי לבונוס בסך מיליון דולר בגין המכירה לקומטק (בכפוף לכמה תנאים), וצפדיה זכאי לבונוס בסך חצי מיליון דולר.

גילת מספקת פתרונות תקשורת בעיקר בטכנולוגיה לוויינית. בעלת המניות הגדולה בה היא קרן פימי בראשות ישי דוידי, שמחזיקה ב-34% מהון המניות. מבטח שמיר מחזיקה ב-9.7% מגילת, וליו"ר החברה דב בהרב יש החזקה בשיעור 1.9% מהמניות.

ברבעון הראשון הכנסות גילת התכווצו ב-23.2% לעומת הרבעון המקביל ל-47.8 מיליון דולר, והיא עברה מרווח נקי להפסד בסך 11.8 מיליון דולר. בנטרול סעיפים חשבונאיים, נרשם הפסד נקי Non-GAAP של 8.6 מיליון דולר. התוצאות הפיננסיות החלשות הוסברו בהשפעות מגפת הקורונה.

קומטק רוכשת את גילת בעסקת מזומן ומניות, ושוויה הנוכחי של גילת בעסקה עומד על 474 מיליון דולר. העסקה הייתה אמורה להיסגר בקרוב, אך השלמתה נדחתה על רקע עיכוב בקבלת האישור מהרגולטור הרוסי.

הגיע מאמדוקס, בדומה ליו"ר הנוכחי

עובדיה הצטרף לגילת ב-2015 כסגן נשיא ומנהל חטיבה, והתמנה לתפקיד המנכ"ל ב-2016. קודם לכן הוא שימש בתפקידי ניהול באמדוקס, בדומה ליו"ר גילת, דב בהרב, שלפני מינויו של עובדיה למנכ"ל כיהן כמנכ"ל זמני בגילת.

לדברי עובדיה, "אני רוצה להודות לעובדים ולצוות ההנהלה של גילת על המאמצים וההישגים האדירים שהביאו אותנו לנקודה זו". בהרב הודה לעובדיה בשם הדירקטוריון ואמר כי השיג תוצאות מרשימות והפך את החברה לשחקנית רווחית ומשמעותית בשוק התקשורת הלוויינית.

קומטק הודיעה על רכישת גילת בפברואר, אז עמד שווי גילת בעסקה על 575 מיליון דולר, אך הוא התכווץ בכ-100 מיליון דולר בעקבות ירידת מחיר מניית קומטק. נכון להיום התמורה מהעסקה עומדת על כ-8.54 דולר למניית גילת, גבוה ב-34% ממחירה בבורסה, כשהפער משקף את ספקות המשקיעים בכך שהעסקה תושלם.