משבר הקורונה: הרשות הפלסטינית דורשת מישראל להסיר מחסומים

לדברי ראש הממשלה הפלסטיני ישראל מונעת מהרשות להקים מחסומים לבידוד ישובים ושכונות מוכי קורונה • מספר החולים הפעילים בשטחי הרשות עלה ל-4,100 ומספר המתים עומד על 21

פועלים פלסטינים ממתינים במחסום / צילום: Oded Balilty, Associated Press
פועלים פלסטינים ממתינים במחסום / צילום: Oded Balilty, Associated Press

ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד א-שתאייה, דורש מישראל לסגור את כל המחסומים בינה לבין שטחי הרשות הפלסטינית. במסיבת עיתונאים ברמאללה בטרם ישיבת הממשלה אמר א-שתאייה , כי ישראל מונעת מהרשות להקים מחסומים לבידוד ישובים ושכונות פלסטיניים מוכי קורונה, וכי הוא יפנה לארגוני האו"ם הפועלים בשטחים לסייע בהקמת מחסומים ובפיקוח על המחסומים המובילים לישראל.

א-שתאייה טען כי ללא הקמה של המחסומים שרשרת ההידבקות לא תקטע. לדבריו 82% מההדבקות בשטחי הרשות הן תוצאה של התקהלויות בחתונות ובבתי אבלים. 18% מההדבקות הן תוצאה של מעבר עובדים ואנשים אחרים מישראל לשטחי הרשות. הוא קרא לבני עמו לבטל את כל החתונות, טקסי ההלוויה וההתכנסויות עד לסיום המשבר.

בנוגע לעובדים הפלסטינים היוצאים לישראל א-שתאייה קרא להם להישאר לישון במקומות העבודה שלהם, ולא להגיע בחזרה לשטחי הרשות. "הארץ מתפוררת לנו, בחברון אנחנו לא שולטים בחצי מהשטח, בירושלים, הכיבוש לא נותן לנו להיכנס ולטפל באנשינו, אבל גם האזרחים לא מקפידים. האם יתכן שבעיירה שיש בה יותר מ-170 חולים, יתקיימו שש חתונות בשבת האחרונה?!"

מספר החולים הפעילים בשטחי הרשות עלה ל-4,100, אם כי רק בודדים מתוכם מוגדרים במצב קשה. מספר המתים עומד על 21.