אדלשטיין: "אמנה מנהל מיוחד לטיפול בקורונה"

אדלשטיין קיים מסיבת עיתונאים לאחר החלטת השרים על מגבלות חדשות בשל העלייה בתחלואה בקורונה • "תפקיד המנהל יהיה לתכלל את הנושא, החל ממערך הבדיקות, דרך קטיעת שרשרת ההדבקה ויתר הפעולות הקשורות לנגיף"

נוכח העלייה בתחלואה והמגבלות החדשות שעליהן הכריזה הממשלה, כינס שר הבריאות יולי אדלשטיין תדרוך לתקשורת והודיע: "אמנה מנהל מיוחד לטיפול בקורונה".

"היתה ישיבת ממשלה קשה בסופה קיבלנו החלטה", אמר השר בפתח דבריו. "לכל סעיף וסעיף בהחלטה יש השפעה על חייהם של אזרחים רבים, על פרנסתם, על שעות הפנאי שלהם ועל אורח חייהם. אין להקל בכך ראש", הוסיף.

אדלשטיין גם התייחס לפגיעה הכלכלית שתיגרם לעסקים. "חלק בלתי נפרד מהחלטת הממשלה הוא מתן סיוע לעסקים שייפגעו, ואני שמח שראש הממשלה הנחה את שר האוצר להציג תכנית מעשית תוך 48 שעות", אמר והוסיף כי "מצב המשק והמצב הבריאותי תלויים זה בזה. ואנחנו חיים באיזון בין שניהם".

לגבי האפשרות של חזרה לסגר אמר אדלשטיין כי "צריך להבין - הצעדים הלא פשוטים שהממשלה עשתה היום נותנים תקווה. ומציין - רק תקווה, שבעוד שבוע או שבועיים לא נצטרך להכריז על סגר למשך תקופה ארוכה. אין איש שרוצה בכך".

אדלשטיין הוסיף כי ראשית, החליט למנות מנהל מיוחד למערכה נגד מגפת הקורונה, אך לא הודיע במי מדובר. "תפקידו יהיה לתכלל את הנושא, החל ממערך הבדיקות, דרך קטיעת שרשרת ההדבקה ויתר הפעולות הקשורות לנגיף", אמר.

אדלשטיין גם התייחס לטענות על העומסים הכבדים, התנצל בפני האזרחים הרבים שלא קיבלו מענה בימים האחרונים והודיע על "תגבור משמעותי של כוח אדם במוקדים הטלפונים של משרד הבריאות. זאת, על מנת לתת מענה לאלפי אלו שנמצאים בבידוד בשל האיכון הטלפוני".

ומה באשר למערך החקירות אחר מסלול החולים? "אנחנו מתגברים כל הזמן גם את מערך החקירות האפדמיולוגיות כדי לקצר את שרשראות ההדבקה. לתגבור זה נוסף כלי עזר חשוב שפותח על ידי מערך המחשוב שלנו".

הוא חשף כי "מדובר במערכת חכמה עם בינה מלאכותית שמסוגלת להתחקות אחר כל שרשראות ההדבקה שנחקרו, ולהראות בלחיצת כפתור את כל שרשראות ההדבקה וכמה דורות היו לאותה שרשרת הדבקה. המערכת נכנסת לפעולה בימים אלו ותסייע אף היא בקטיעת שרשרת ההדבקה".

בסיום דבריו אמר אדלשטיין, "אנחנו לומדים את המגפה, אנחנו נערכים גם לגל נוסף, קשה יותר, בחורף. אבל ביחד ננצח".

אולמות אירועים, ברים וחדרי כושר ייסגרו

בישיבת הממשלה היום אושרה רשימה של הגבלות להתמודדות עם הגל השני של מגפת הקורונה. לפי ההגבלות החדשות, מספר הסועדים במסעדות יוגבל ל-50 איש, כאשר 20 איש יוכלו לשבת בפנים ו-30 בחוץ.

הוחלט כי אולמות האירועים, המועדונים והברים - ייסגרו, וכך גם חדרי הכושר וברכות השחייה הציבוריות. מופעי התרבות לא ייפתחו, ופעילויות הספורט המאורגנות יתקיימו ללא קהל. באשר לבתי כנסת, מספר המתפללים יוגבל ל-19 ותצא קריאה לאנשים לקיים תפילות בחוץ.