הברים ייסגרו, שעות פתיחת חדר האוכל יתארכו: פורסם התו הסגול לבתי המלון

בעקבות אזהרה המלונאים כי השתת ההנחיות החדשות עליהם תוביל לסגירה של בתי מלון, גובש מתווה מיוחד עבור הענף • אלו עיקרי ההסכם

בתי מלון בת"א / צילום: אייל פישר, גלובס
בתי מלון בת"א / צילום: אייל פישר, גלובס

אחרי ההגבלות שאיימו להוביל לסגירה של בתי המלון בישראל, גובש תו סגול מחמיר מיוחד לענף המלונאות. הברים ייסגרו, הקיבולת של הסועדים בחדרי האוכל תרד, האכיפה תוגבר והמרחק יישמר. המלונאים הזהירו כי השתת ההנחיות החדשות עליהם תוביל לסגירה של בתי מלון, ועל כן גובש מתווה מיוחד עבור הענף. אלו עיקרי ההסכם שגובש על ידי משרד התיירות ומשרד הבריאות:

בתי המלון ידאגו לבצע ביצוע רישום אורחים בכניסה למלון וכן בכניסה לחדרי האוכל, ולבצע אכיפה קפדנית של עטיית מסיה ברחבי המלון, לרבות חדרי אוכל, בלובי וכד'. הסמכות לאכיפה לא נתונה לעובדי המלונות, ולכן התו קובע כי במידה ואורחים לא ייענו להוראות צוות המלון - תוזמן משטרה או הפיקוח העירוני. סעיף חשוב קובע כי תימנע כניסה של מי שאינו אורח במלון, כך שהשהייה במלון תתאפשר אך ורק לאורחים.

בתי המלון יתחייבו להקפיד על הפרדה מקסימלית בין אורחים לעובדי המלון במהלך כל השהות, משלב הצ'ק אין ועד הצ'ק אאוט, ולרבות בעת מתן השירות לאורחים. ניקוי החדרים יתבצע רק כשהם ריקים מאורחים.

סוגיית האוכל היא המאתגרת ביותר. נקבע כי המרחק בין השולחנות בחדרי האוכל יגדל מ-1.5 מטר ל-2 מטר. שעות הפעילות בחדרי האוכל יורחבו: ארוחות בוקר יתקיימו מהשעה 7:00 ועד השעה 12:00. ארוחות הערב מהשעה 18:00 ועד השעה 22:00. מספר הסועדים בחדר האוכל יוגבל לעד 35% מהתפוסה המותרת (סעיף זה כפוף לאישור הממשלה). כיום קובעת ההגבלה קיבולת של עד 85%, כך שמדובר בירידה משמעותית, ולכן המלונות יידרשו להרחיב את שטח ההושבה בזמני הארוחות, ומקומות הישיבה יורחבו גם לשטחי הפאטיו והגינה. בתור לעמדות ההגשה בשעת הארוחות יקפידו על עטיית מסכה. בנוסף, המלונות יסגרו לאלתר את הברים ואת מועדוני הלילה.