אדלשטיין הודיע על הגבלת התקהלויות, וחגג אירוע משפחתי עם עשרות מוזמנים

שר הבריאות ציין את יום ההולדת של רעייתו בבית פרטי בהרצליה, באותו הערב שבו בישר על מגבלות הריחוק החברתי • לשכת אדלשטיין: "רכילות זולה, כל ההנחיות מולאו כלשונן"

יולי אדלשטיין / צילום: יונתן זינדל
יולי אדלשטיין / צילום: יונתן זינדל

שר הבריאות יולי אדלשטיין קיים אירוע עם עשרות מוזמנים, שעות לאחר שהכריז על מגבלות ההתקהלות ל-20 איש בבתים פרטיים - כך דווח הערב (רביעי) ב"כאן 11". השר הגיע לאירוע ביום חמישי, שנערך בבית פרטי בהרצליה פיתוח, מיד לאחר מסיבת העיתונאים שערך ובה הכריז על חזרת מגבלות הריחוק החברתי.

למרות העיתוי השנוי במחלוקת בו בחר שר הבריאות לערוך את האירוע, עצם קיומו לא היווה הפרה של ההנחיות, כיוון שאלה טרם נכנסו לתוקף. לשכתו של אדלשטיין מסרה בתגובה כי "מדובר ברכילות זולה שאין לה קשר למציאות. כל התקנות וההנחיות מולאו כלשונן ובמלואן. העובדות מוכיחות זאת - רעיית שר הבריאות חגגה את יום הולדתה ביום חמישי שעבר בשעה 18:00 בערב, בחצר פתוחה וגדולה, עם פחות מ-50 אנשים, בדיוק בהתאם להנחיות משרד הבריאות, החלטות הממשלה והצהרותיו של השר אדלשטיין, כפי שהיו באותה עת".

עוד מסרה לשכת השר כי "כבר בהזמנה הודגש שהאירוע ייערך בהתאם להנחיות המשרד, כולל מדידת חום בכניסה, עטיית מסכות, ריחוק והיגיינה. ואכן כך היה ובוצע באופן המחמיר ביותר. כמו כן, קרובי משפחה וחברים מבוגרים או מכל קבוצת סיכון ידועה אחרת התבקשו שלא להגיע כדי לא לסכנם".

"ואכן בכניסה לאירוע מדדו לכל אורח חום, נבדק שכל אורח עוטה מסכה ווידאו שהאורחים הם רק מבין רשימת המוזמנים. ביחד כל הנוכחים לא עלו על 50 איש. השר הגיע לקראת סיום האירוע לברך את רעייתו, בשעת לילה מאוחרת, לאחר שרוב המוזמנים הלכו. כל טענה שסותרת את דברים אלה מהווה לשון הרע. מדובר בניסיון אומלל לגרום לפגיעה באמון הציבור במערכת הבריאות. אנחנו בטוחים שהציבור חכם מכך".