חדשות משאיות: משאית סינית חדשה נוחתת בארץ לניסוי, מרצדס משיקה ספינת דגל סמי-אוטונומית

החודש נחתה בישראל משאית ראשונה של חברת SINOTRUK הסינית, שזיכיון הייבוא שלה מוחזק על ידי קבוצת תשתית • במקביל נחת בישראל הדור החדש של המשאית הכבדה מרצדס "אקטרוס", שזכתה לאחרונה בתור "משאית השנה בעולם"

עולה חדשה מסין בישראל. החודש נחתה בישראל משאית ראשונה של חברת SINOTRUK הסינית, שזיכיון הייבוא שלה מוחזק על ידי קבוצת תשתית. המשאית, שהיא אחת הראשונות של החברה שעברו תקינה אירופאית, תוכנס לשירות ניסיון בצי המשאיות של תעבורה. עדיין לא הוחלט מתי יחל הייבוא הסדיר. סינוטראק היא אחת מיצרניות המשאיות הגדולות בעולם וב-2019 מכרה כ-170 אלף משאיות כבדות, מתוכן כ-40 אלף בשווקי הייצוא הגלובאליים. בנוסף מייצרת החברה משאיות קלות ואוטובוסים. עדיין לא ברור באיזה מפרט תשווק המשאית אולם ככל הנראה מדובר באימוץ של מנוע מערבי.

במקביל נחת בישראל הדור החדש של המשאית הכבדה מרצדס "אקטרוס", שזכתה לאחרונה בתור "משאית השנה בעולם". זו המשאית הראשונה בישראל שמאמצת מערכות בטיחות תומכות נהיגה ( ADAS ) כדוגמת אלה שהופכת כיום לתקן במכוניות פרטיות. המשאית מציעה בין השאר יכולת ניהוג סמי-אוטונומית על בסיס מצלמות ורדאר, עם בקרת שיוט מסתגלת שפועלת בכל טווח המהירויות, אפשרות לזחילה בפקקים ללא התערבות הנהג, בלימה אוטונומית עם למהירות 80 ק"מ, זיהוי הולכי רגל ועוד. המשאית מגיעה עם דור חדש של מנועים בהספקים שבין 238 ל-580 כ"ס ועם תיבת הילוכים אוטומטית מתקדמת.