החברים בחדשות 13 ביקשו לממן השארתו של ברק רביד, אך היוזמה נכשלה

כתבים, בהם: רביב דרוקר, ברוך קרא, תמר איש שלום, נדב איל ומתן חודורוב, הציעו להנהלה להקים קרן אליה יופרשו תשלומים קבועים ממשכורותיהם של הכתבים נשואי היוזמה, שתממן את הישארותו של רביד בערוץ

פרסום שמות הכתבים המועמדים לפיטורים בחדשות 13 עורר הרבה מאוד רעש תקשורתי, אך שם אחד הצליח במיוחד להוביל להרמת גבות - שמו של הכתב המדיני של החברה ברק רביד, שנחשב לעיתונאי שמנפק הרבה סקופים, לעיתים ברמה עולמית. לאחר שהכתבים זומנו לשימוע, קיבל רובם המכריע גם מכתבי פיטורים, למעט רביד שפוטר רשמית אחרון.

ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים התנהל מאבק יוצא דופן להשארתו בתפקיד אותו ניהלו בעיקר הפרשנים הבכירים בחדשות 13. הכתבים, בהם: רביב דרוקר, ברוך קרא, תמר איש שלום, נדב איל ומתן חודורוב, הציעו להנהלה להקים קרן אליה יופרשו תשלומים קבועים ממשכורותיהם של הכתבים נשואי היוזמה, שתממן את הישארותו של רביד בערוץ. מקורבים מסרו כי היות שרביד נחשב לאחד הבכירים בחדשות 13 ולכן משכורתו היא בין הגבוהות - היה נכון להפחית בשכרו, מה שאמור היה להקל על המאמצים להשאירו. אולם כעת התברר שלמרות הנסיונות למצוא מקורות מימון נוספים, המאמצים לא צלחו.

העיתונאים פעלו להשאיר את ברק בתפקיד, וקיימו בנושא שיחות עם ההנהלה (כולל על עניין השכר), אבל לא הגישו בסופו של דבר הצעה לממן את משכורתו באמצעות קיצוץ בשכרם אלא הצביעו פתרונות אחרים. לא היה ריאלי לקצץ במשכורות של עיתונאים לאחר ההפחתה הרוחבית שכבר בוצעה בחודשים האחרונים, ולכן המאמץ התמקד במציאת מקורות מימון אחרים.

רביד עצמו דיווח היום על עזיבתו בטוויטר. "מתנצל מראש אבל זה יהיה קצת יותר אישי מהרגיל", הוא כתב, "כפי שוודאי שמתם לב בימים האחרונים קצת נעלמתי. שלא כהרגלי. זה לא סוד שעברו עלי ימים מורכבים וקשים עם לא מעט תהיות וסימני שאלה. בכל מקרה, ומרגע שהגיע אלי הבוקר מכתב הפיטורין הרשמי מחדשות 13 אני חושב שהגיע הזמן לכמה מילים. התרגשתי מאוד מהתמיכה מקיר לקיר שקיבלתי מכם. מישראל ומעבר לים. זה חימם את הלב וגרם לי להרגיש שאני עושה את הדבר הנכון.

"אני רוצה להודות למתן חודרוב ולשאר החברים בחדשות 13 שראיתי אותם נלחמים על משהו שהרגיש הרבה יותר גדול ממני. אני בוחן בימים אלה מספר הצעות וכיוונים מעניינים. מבטיח לעדכן אותכם ובעיקר להיות כאן כדי לספק לכם את הסקופים שאתם אוהבים".

מחדשות 13 נמסר בתגובה: "פיטוריו של ברק רביד הם חלק מתהליך ההתייעלות שעברה חברת החדשות במסגרתו פוטרו עשרות עובדים וקוצצו עשרות מיליוני שקלים על מנת שהחברה תמשיך לתפקד במשבר הכלכלי שהיא עוברת. אנו נאלצים להיפרד מאנשי מקצוע מעולים וביניהם ברק ומאחלים לו הצלחה רבה בהמשך הדרך".