השר אוחנה: אודיע בתוך 30 יום על מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל

השר לביטחון פנים התייחס היום במסיבת עיתונאים להפגנות שנערכו בימים האחרונים, לטענות על אלימות המשטרה ולמינוי מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל • "ראוי להימנע מהפגנות מחשש להפצת הנגיף"

השר אמיר אוחנה / צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
השר אמיר אוחנה / צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

השר לביטחון פנים כינס מסיבת עיתונאים, שבה שהתייחס להפגנות שנערכו בימים האחרונים, לרבות ההפגנה שנערכה אמש ליד מעון ראש הממשלה, לטענות על אלימות המשטרה ואף למינוי מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל.

"אין מקום לשוטרים אלימים במשטרת ישראל", אמר השר, ומיד תקף את המחלקה לחקירת שוטרים. "אין לי אמון באפקטיביות של מח"ש אשר במשרד המשפטים", אמר והזכיר כי בתור שר המשפטים קידם הקמת ועדת בדיקה ממשלתית למח"ש.

"אף אחד מהשוטרים לא התגייס למשטרה כדי לאכוף חקיקת קורונה. הוא נושאים במשימה הזו לא כי זה מה שהם אוהבים לעשות, אלא כי זו חובתם על פי חוק", הוסיף אוחנה והביע תמיכה בשוטרות ובשוטרים. "זכרו שהשוטרים אינם מחליטים על סגר ולא על חובת חבישת מסכה, הם רק אלה שאתם פוגשים בקצה התהליך שקרה בכנסת ובממשלה".

בשלב זה עבר אוחנה להתייחס להפגנות ולמחאות. "בימים כתיקונם אין בכך כל פסול. זה חלק מהותי ויסודי, חלק מנשמת אפה של הדמוקרטיה. בין אם אנחנו מסכימים עם נושא ההפגנה ובין עם לא. בימי הקורונה אני חושב שראוי להימנע מכך מחשש להפצת הנגיף, אבל מכל מקום לא זה מה שראינו אתמול. מה שראינו אתמול זו אנרכיה".

אוחנה גם התייחס למינוי מפכ"ל קבוע למשטרה. "יש מה לתקן במשטרת ישראל, שלעיתים מגלה סובלנות היכן שיש להפעיל כוח, ולעתים מפעילה כוח היכן שיש להתעזר בסבלנות ובסובלנות. את התיקון הזה אני מתכוון להוביל יחד עם המפקדים והמפקדות. השוטרות והשוטרים. רק התחלנו, דרך ארוכה לפנינו ומבחן התוצאה הוא שיכריע. שינויים בסדר גודל כזה לא קורים בתוך חודשיים. מי שיסייע לי במשימה החשובה הזו הוא המפקד הקבוע הבא של משטרת ישראל. על בחירתי אודיע בתוך 30 ימים מהיום".