אמריקן איירלינס מודיעה: ב-2021 תשיק קו ישיר תל אביב-JFK

אמריקן איירליינס הודיעה היום על הקווים החדשים כחלק משיתוף פעולה עם חברת הלואו קוסט האמריקאית ג'ט בלו

טיסת אמריקן איירליינס / צילום: Shutterstock
טיסת אמריקן איירליינס / צילום: Shutterstock

לתשומת לב אל על - התחרות על הקו החשוב ביותר שלה, הקו לניו יורק, תתעורר עם שחקנית מעניינת במיוחד. אמריקן איירליינס, חברת התעופה הגדולה בעולם, הודיעה כי בכוונתה להשיק קו תל-אביב-ניו יורק JFK ב-2021. ההכרזה היא חלק ממהלך נרחב של פתיחת קווים חדשים עליהם מכריזה אמריקן איירליינס, כולל קו ישיר מניו יורק לאתונה.

אמריקן פירטה על קוויה החדשים במסגרת הכרזה על שיתוף פעולה מעניין במיוחד עם חברת ג'ט בלו, חברת לואו קוסט אמריקאית שצמחה משמעותית בשנים האחרונות בטיסות הפנים בארה"ב. 

שיתוף הפעולה יספק לנוסעים אפשרויות רבות לשילוב טיסות בקווים שמפעילות השתיים ברחבי ארצות הברית ובטיסות הבינלאומיות של אמריקן. בהודעה משותפת מנמקות השתיים כי שיתוף הפעולה יאפשר להן להתמודד בצורה טובה יותר עם המשבר בשעה שתעשיית התעופה משתנה לנגד עיניהן כפועל יוצא ממגפת הקורונה. הנוסעים ייהנו מתכנית הטבות משותפת ומטיסות קוד שייר (מצב שבו שתי חברות תעופה חולקות שירות משולב על טיסות).

אל על היא לא היחידה שפועלת בקו הישיר מתל אביב לניו יורק. גם דלתא איירליינס מפעילה טיסות בקו ויונייטד שמפעילה טיסות יומיות בקו לניוארק - שתי האחרונות טסות גם בימים אלה בשעה שאל על הודיעה על השהיית הטיסות שלה לפחות עד ה-31 באוגוסט. מעבר לטיסות הישירות מתל אביב לניו יורק, התחרות כוללת גם שורה של חברות שמציעות טיסות קונקשן לנוסעים הישראלים בהן למשל טורקיש איירליינס, בריטיש איירווייז ו-וירג'ין אטלנטיק, שזהו המסלול שהיא מנסה לקדם לנוסעים לישראל, כלומר קונקשן מתל אביב לניו יורק דרך לונדון. 

דחתה את הקו ת"א-דאלאס

אמריקן איירליינס הייתה אמורה להשיק את הקו תל אביב-דאלאס בספטמבר 2020 אלא שבמסגרת משבר הקורונה היא הודיעה על דחיית השקת הקו בשנה. ההכרזה על השקת הקו לדאלאס סימנה את חזרתה של אמריקן לישראל חמש שנים אחרי שעזבה את ישראל וסגרה במפתיע קו שהיא הפעילה בזמנו לפילדלפיה (כירושה מחברת יו אס אייר שהיא רכשה). 

בשעה שאמריקן איירליינס מרחיבה את הפעילות הבינלאומית שלה, ג'ט בלו היא חברת תעופה מניו יורק והיא מתכננת להגביר את טיסותיה ברחבי ארה"ב משלוש נמלי התעופה העיקריים בניו יורק ומנמל התעופה בבוסטון. ג'ט בלו הכריזה זה מכבר על כניסתה לשוק הבינלאומי באמצעות השקת קו ישיר מניו יורק ללונדון, התוכנית הזו, כך מקווים בחברה תבשיל ב-2021.