גנץ: "פועל כדי למנוע את פיטוריה של שאשא ביטון"

גנץ הודיע על ההתנגדות למהלך במהלך ישיבת הסיעה שהתנהלה באמצעות הזום שהתקיימה אתמול • גנץ התייחס גם למספר השרים בקבינט הקורונה, ולתוכנית המענקים

ועדת הקורונה בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
ועדת הקורונה בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ועדת הקורונה אמורה להתכנס הבוקר כדי לאשרר את צווי הממשלה עם המגבלות החדשות. אולם ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול שיפעל להדחתה של יו"ר הוועדה, חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון, לאחר שהביעה התנגדות להפעלת הוועדה ללא נתונים ממשרד הבריאות באשר לשיעור ההדבקה בבריכות וחדרי הכושר.

בתוך כך התכנסה אתמול סיעת כחול לבן לישיבת זום, בסיומה הודיע יו"ר המפלגה ח"כ בני גנץ כי הם יתנגדו להעברת שאשא ביטון מתפקידה.

גנץ אמר במהלך הישיבה כי ״אני חושב שנכון שוועדת הקורונה תקבל את החלטות הממשלה בנושא הקורונה, ולצד זאת אנחנו חייבים לכבד את תפקידה של הכנסת. אני פועל בכדי למנוע את פיטוריה של שאשא ביטון ואני מקווה שנימנע מהצעד הזה״ .

נתניהו הודיע אתמול כי לאור התנגדותה של שאשא ביטון לצווים הממשלתיים הוא יפעל להדיחה. יצויין שהדחת יו"ר ועדה יכולה להיעשות באמצעות ועדת הכנסת, אך יו״ר הוועדה הוא ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן.

עוד בישיבת הסיעה התייחס גנץ לתוכנית המענקים לאזרחים בגובה 2,000-3,000 שקל. לדברי גנץ ״צריך לתת יותר למי שיש פחות. נכון וראוי להעביר כסף לחשבונות האזרחים אך יש מספר חלופות. נדון בהן במהלך הלילה במטרה להגיע להבנות״ הוא אמר אתמול.

גנץ ציין גם כי קבינט הקורונה יצומצם במספר השרים כדי לתפעל אותו באופן יותר יעיל.