האונליין והאופליין מתאחדים: שמעוני רוכש שליש מסוכנות הדיגיטל אטומי

ל"גלובס" נודע כי משרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין שבבעלות הפרסומאי דודי שמעוני רכש שליש ממניות משרד הפרסום הדיגיטלי אטומי • בשלב הזה לא צפוי מיזוג בין המשרדים • לאטומי תקציבי דיגיטל של לקוחות כמו הפניקס, אקסלנס, טויוטה ורב בריח

החתימה על רכישת אטומי בידי שמעוני פינקלשטיין / צילום: תמונה פרטית
החתימה על רכישת אטומי בידי שמעוני פינקלשטיין / צילום: תמונה פרטית

חיבור חדש בין עולמות האונליין והאופליין בענף הפרסום: ל"גלובס" נודע כי משרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין שבבעלות הפרסומאי דודי שמעוני רכש שליש ממניות משרד הפרסום הדיגיטלי אטומי. בשלב הזה לא צפוי מיזוג בין המשרדים, אך הכוונה להשתמש ביכולות של מטומי כדי לתת מענה דיגיטלי ללקוחות שמעוני וביכולות של שמעוני כדי לתת מענה של פרסום מסורתי ללקוחות אטומי.

משרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין הוא מהמשרדים הוותיקים בענף. המשרד הוקם על ידי דודי שמעוני ונירה פינקלשטיין ועבר עם השנים מספר שינויי בעלות, שכללו כניסה ויציאה של שותפים צעירים שבעלי המשרד ביקשו לקשור למשרד מטעמים אסטרטגיים. בתחילת שנות ה-2000 לאחר שנים של הסכם ייצוג נרכשו 25% ממניות המשרד ע"י סוכנות הפרסום הבינלאומית FCB. שמעוני מעולם לא שבר את תקרת הזכוכית של משרד בינוני קטן, אולם בשונה ממשרדים אחרים, לבעליו הייתה איתנות פיננסית שמקורה איננה מעסקי פרסום בלבד. וכך גם במשברים קודמים (כמו למשל כשמשרד הפרסום פוגל אוגילבי נותר חייב למשרד מיליוני שקלים) הצליח שמעוני להתרומם מהמשבר ולהתקדם הלאה.

בעבר כבר הוביל דודי שמעוני ניסיונות למצוא גוון אחר שיבדל את המשרד בין שלל המשרדים הקטנים -בינוניים האחרים, למשל באמצעות השותפות עם איש הקריאטיב קובי ברקי, שתחת ניהולו הצליח המשרד לזכות בכמות מכובדות של אריות פרסום בתחרות הפרסום הבינלאומית בקאן. אבל בסופו של דבר, ההיתלות בתחרויות בחו"ל לא הוכיח עצמו מבחינה עסקית - שמעוני נשאר משרד בינוני, שיתרונו ביציבותו. כמו משרדי פרסום מסורתיים רבים ההתחזקות של העולם הדיגיטלי יצרה עבורו בעיה. שמעוני לא נכנס לתחום בתחילת הדרך ולקח לו זמן של הפנמה והבשלה כדי להבין שפעילות כזאת איננה מותרות אלא צורך קיומי.

"חייבים להישאר על ההגה"

אטומי עושים את הדרך ההפוכה מזאת של שמעוני פינקלשטיין. המשרד הוקם ב-2012 על ידי גלעד נחום ואדיר רגב, שניים מאנשי הדיגיטל המוכשרים והמוערכים בענף. רגב ונחום הקימו קודם לכן את גו אינראקטיב שהתבססה על יכולות טכנולוגיות ונתנה שירותים ללקוחות כמו בזק. אטומי הוקמה כדי לטפל בתקציב המתחרה של סלקום.

השותפות בין רגב לנחום לא האריכה שנים רבות, השניים נפרדו, רגב מכר ב-2016 את גו אינטראקטיב לקבוצת אדלר חומסקי, ואטומי נשארה בידי גלעד נחום, שצירף אליו כשותף את אריאל בורטניק - המנכ"ל של אטומי מיום הקמתה. כיום מנהלת אטומי תקציבי דיגיטל של לקוחות כמו הפניקס, אקסלנס, טויוטה ורב בריח. המשרד נותן את כל מגוון שירותי הדיגיטל אך בנוסף פיתח טכנולוגיה משל עצמו במרקטינג אוטומיישן. עם הזמן וכמו משרדי דיגיטל נוספים הבינו באטומי שכדי לגדול ולהיות מסוגלים לתת תשובה לאיום המשרדים הגדולים, רצוי לתת ללקוחות פתרונות גם של פרסום מסורתי. בשנתיים האחרונות נבחנה האפשרות לחבור לגורמים שונים בענף הפרסום- ביניהם גם לקבוצות הפרסום הגדולות. אולם במשרד סברו כי החיבור עלול לפגוע ביכולת של הבעלים להישאר בשליטה מקצועית.

"מענה לשינויים ולהתפתחויות"

בתשובה לפניית "גלובס" אמר הסביר גלעד נחום כי המהלך נעשה על מנת לחזק את אטומי. "הבנו שבמשרדים הגדולים רוצים להשתמש בתוכן ולזרוק את הקליפה, להשתמש בפעילות שלנו אבל שמישהו אחר יהיה על ההגה. אבל אצלנו מאמינים שאנחנו חייבים להישאר על ההגה ולא לתת אותו לפרסומאי אופליין שינתב אותו בסוף לנתיב שלו".

לדבריו, "החיבור בין אטומי לשמעוני פינקלשטיין FCB נועד לתת ללקוחות שתי החברות, בארץ ובחו"ל, פתרונות עמוקים המשלבים אסטרטגיה וקראיטיב עם יכולות מתקדמות של ניהול מדיה, אנליזה ו-marketing automation כל זאת תוך נתינת מענה מקיף וראוי לשינויים והתפתחויות שאנו מזהים בזירת השיווק והפרסום בכלל ובזירת השיווק והפרסום הדיגיטלי בפרט".

דודי שמעוני מבעלי שמעוני פינקלשטיין אמר בתגובה: "אנו גאים בחיבור המרגש והחברות עם אריאל וגלעד/אטומי, ליצירת קבוצת חברות חזקה המאפשרת 360 ויותר ב-one stop. פתרון אמיתי וחזק העונה לצרכי חברות רבות, המשלב מהיום מובילות בכל התחומים - מקצועית וטכנולוגית: Marketing-digital-creative-media-data managment- automation".